Теми статті: батькам, вчителям, директорам, інтегроване навчання, НУШ, початкова освіта
3 Лютого 2020
5 568
0
Проєкт “Лицем до дитини” опублікував матеріали для інтегрованого навчання до теми “100 днів у школі” для 1 та 3 класів.
В темі “100 днів у школі” інтегруються предмети “Українська мова”, “Математика”, “Образотворче мистецтво”, “Художня праця”.
Основні поняття та ідеї, представлені для осмислення під час інтегрованої теми:
Завантажити документ можна за цим посиланням
“Усна лічба” – фронтальний вид діяльності, який застосовує активні прийоми навчання і сприяє розвитку вміння рахувати, застосовуючи правильну послідовність чисел.
“Наші пальчики” – фронтальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям предмету “Образотворче мистецтво”:
результатом якого є кольорові відбитки, загальним числом – 100.
“Цікавий словничок” – фронтальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям предметів “Українська мова” і “Образотворче мистецтво”:
й результатом якого є великий ілюстрований словник, в якому зібрано слова з частинкою “сто”.
“Крокуємо до сто” – груповий вид діяльності, який відповідає контрольно-оцінним критеріям та навчальним цілям предмету “Математика”:
під час якого учні активно грають у гру за визначеними правилами.
“Наша картина” – груповий вид діяльності, який відповідає навчальним цілям предмету “Художня праця”:
і результатом якого є викладена картина із 100 дрібних предметів.
“Прислів’я” – груповий вид діяльності, який відповідає організаційним критеріям та навчальним цілям предмету “Українська мова”:
і результатом якого є записані в зошиті прислів’я з дотриманням правил написання речень.
“Словниковий центр – І“, “Словниковий центр – ІІ“, “Знайди сто” – види діяльності парами, які відповідають загальнопізнавальним та організаційним критеріям та навчальним цілям предмету “Українська мова”:
Куточки (Центри) діяльності: “К. малювання“, “К. клею і ножиць“, “К. математики“, “К. читання” – індивідуальні види діяльності, які розвивають вище подані поняття/ідеї та вміння.
100-dniv-2007-1kl-2Завантажити документ можна за цим посиланням
Текст “Козенятко, що вміло лічити до десяти” письменника Альфа Пройсена в перекладі з норвезької. Пропонуємо, щоб учителька прочитала учням текст уголос, а учні зручно розмістилися на килимку, на подушечках чи на рушничках на підлозі класу.
Подане пропоноване оформлення класу для проведення інтегрованого дня.
“Лист до батьків” пропонуємо вивісити при вході (у коридорі чи роздягалці) за кілька днів перед початком інтегрованої теми.
100-dniv-2007-1kl-3Завантажити документ можна за цим посиланням
Картки для групових видів діяльностей: “Крокуємо до сто“, “Прислів’я“, “Словниковий центр – І“, “Словниковий центр – ІІ“, “Знайди сто“.
Картки для індивідуальних видів діяльностей у кутках (центрах): “Заховані малюнки – І“, “Заховані малюнки – ІІ“.
Візуальний словник до теми, який сприяє розвитку вміння читати словами (“Українська мова”, “Читання”).
Словникові-карточки складанки до теми, які учні читають, співсталяють із предметами й ілюстраціями та викладають (“Українська мова”, “Читання”).
Вірші-афіші до теми, які пропонуються використати для читання унісоном.
100-dniv-2007-1kl-4Завантажити документ можна за цим посиланням
Книжечки легкого читання призначені для уроків української мови для самостійного читання учнів. Не передбачається, щоб кожна дитина отримала примірник кожної книжечки.
Запропоновані тексти для читання роздруковуються у форматі книжечки на аркушах А4, які зігнувши й скріпивши, пропонується використати під час навчання. Роздрукувати 5 примірників книжечки на клас.
“Що є на світі?” підготувала Ольга Зелінська за поняттями та ідеями:
Завантажити документ можна за цим посиланням
Книжечка-саморобка замінює зошит. Книжечка, в якій учень стає співавтором, призначена для роботи у школі й навчання грамоти 1 клас.
Формат книжчечки передбачає можливість роздрукувати її на папері розміру А4, зігнути, скріпити й використати у класі. Технологія навчання сприяє природному розвитку дитини й заохочує до творчості.
“Сто днів у школі” підготувала Ольга Зелінська для розвитку організаціних та загальнопізнвальних навчальних критеріїв і цілей предметів “Українська мова” (“Читання” і “Розвиток письма”), “Математика”, “Образотворче мистецтво”.
100-dniv-2007-1kl-6Завантажити документ можна за цим посиланням
Матеріали для впровадження інноваційних технологій у початковій школі на тему “100 днів у школі” для 1 класу виготовлені у 2007-му.
Автори:
Матеріали взяти зі сайту проєкту.
В одноденній темі “100 днів у школі” інтегруються предмети “Українська мова”, “Читання”, “Математика”, “Розвиток письма”, “Природознавство” та “Художня праця”.
Основні поняття, представлені для осмислення під час інтегрованої теми:
Завантажити документ можна за цим посиланням
Скільки це цікаве “100”?” – фронтальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям загальнонавчальних умінь та предмету “Математика”:
під час якого учні витинають трафаретки предметів різного розміру, наклеюють та рахують.
“Рахуємо до 100” – фронтальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям предмету “Математика”:
коли під час дня діти хором рахують від 1 до 100, а інколи й у зворотному порядку. Під час лічби проводяться рухи (наприклад, плескання в долоні, згинання у правий та лівий бік тощо).
“Школа майбутнього” – груповий вид діяльності, під час якого діти розглядають зображення шкіл 100 років тому та обговорюють, як може виглядати школа через 100 років.
“Читання текстів на сто слів” – груповий вид діяльності, який відповідає навчальним цілям предмету “Читання”:
“100 іменників, які живуть у нашому класі” – груповий вид діяльності, який відповідає навчальним цілям загальнонавчальних умінь (організаційне, загальнопізнавальне):
коли діти працюють у групах та виписують 10 іменників-назв предметів, які знаходять у класі, на 10 карточок і прикріплюють їх до предметів.
“100 різних слів” – груповий вид діяльності, який відповідає навчальним цілям предмету “Природознавство”:
“Скільки копійок?” – груповий вид діяльності, який відповідає навчальним цілям загальнонавчальних умінь (організаційні, загальнопізнавальні) та предмету “Математика”:
під час якого діти використовують предметний матеріал (копійки), створюють лічильний матеріал (відрисовують копійки) та визначають співвідносне розуміння.
“Скачемо до 100” – груповий вид діяльності, який відповідає навчальним цілям загальнонавчальних вмінь (контрольно-оцінні) та предмету “Математика”:
“Стонога” – індивідуальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям загальнонавчальних вмінь (загальномовленеві) та предмету “Українська мова”:
під час якої дитина вирізає за шаблоном ногу, вибирає собі одне слово із словника з частинкою 100 і малює на нозі малюнок цього предмета.
“Складання казки” – індивідуальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям предмету “Українська мова”:
“Намалюй, що схоже на число 100” – індивідуальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям предмету “Художня праця”:
“Сходинки” – індивідуальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям загальнонавчальних (контрольно-оцінних) вмінь:
під час якої дитина розглядає малюнки та відгадує слова-назви предметів.
“Шукай слово” – індивідуальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям загальнонавчальних вмінь:
“Казочка від Наталочки” – індивідуальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілями предмету “Українська мова”:
“Забавочка” – індивідуальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям загальнонавчальних вмінь:
Завантажити документ можна за цим посиланням
Матеріали НУШ для вчителя розраховані для використання у класах під час одноденної теми “100 днів у школі”.
Подані оповідання пропонуються для сприймання учнями на слух. Рекомендується, щоб учителька прочитала тексти вголос, а учні, зручно розмістившись на килимку, подушках чи рушничках, сиділи на підлозі і слухали розповідь.
“Сто казок” – автор Тамара Коломієць (нар. 9.04.1935)
та казки (уривки на 100 слів):
Словник слів, в яких є частинка “сто”.
Як додаткове завдання пропонується провести групову роботу. Кожна дитина вибирає собі картинку із предметним малюнком. За однаковими малюнками діти утворюють групи. У коробці розміщені по 4 карточки таких малюнків: листочок, кісточка, столик, пістолет, свисток, наперсток, стопа.
100-dniv-2002-3kl-3Завантажити документ можна за цим посиланням
Заохотити батьків випекти дітям тістечка у вигляді “100”.
У матеріалах НУШ “Порадник для вчителя” (2017:142) (відкриється нове вікно) (2017:142) описаний такий практичний досвід:
Група вчителів вирішила відсвяткувати сотий день шкільного року особливим способом. Діти були в захопленні від цифри 100 і говорили про свій стоденний досвід перебування у школі.
Батьки також поставилися з ентузіазмом до ідеї відсвяткувати сотий день шкільного життя з усією школою. Група батьків-активістів придумала низку занять для дітей, учителів та інших батьків, які можна провести в цей день.
Кожна дитина принесла в цей день до школи і показала всім 100 предметів одного виду – наприклад, 100 квасолин, камінців, паперових вирізок, рисових зернят або значків. Батьки й діти виявилися дуже вигадливими, придумуючи колекції зі ста предметів.
Батьки з дітьми випікали різну випічку з цифрою 100 і ділилися нею у класі.
Упродовж дня діти спільно з батьками вирішували математичні завдання, в яких фігурувала цифра 100.
Дидактичний матеріал для НУШ – це матеріали для вчителя, які можна використати як матеріали для друку в класах НУШ.
Картки діяльності для групового виду діяльності “100 різних слів”.
Карточки з вказівками для групового виду діяльності “Скачемо до 100”.
Інструкція для індивідуального виду діяльності “Сходинки”.
Картка діяльності для індивідуального виду діяльності “Казочка від Наталочки”.
100-dniv-2002-3kl-4Завантажити документ можна за цим посиланням
Матеріали для впровадження особистісно-орієнтованого навчання, використовуючи інноваційні технології в початковій школі, на тему “100 днів у школі” для 3 класу виготовлені у 2002 році.
Автори:
Матеріали взяти зі сайту проєкту.
Читайте також “Лицем до дитини. Десятиліття впровадження принципів, які лягли в основу НУШ”
“Нова українська школа”
Титульне фото: автор – pressmaster, Depositphotos
Обговорення