1 282
0
Іммігранти в деяких країнах показують не гірші результати тестувань рівня освіти PISA, ніж корінні мешканці.
Про це йдеться у звіті, опублікованому на сайті “PISA Україна”.
“У більшості країн учні-іммігранти мають нижчі результати PISA, ніж учні, які є корінними мешканцями в країні, де вони беруть участь у дослідженні. У багатьох країнах різниця між результатами є досить великою. Проте в Австралії, Бельгії, Канаді, Німеччині, Новій Зеландії й Швейцарії цю різницю в результатах удалося зменшити, а в деяких випадках – зовсім подолати“, – йдеться у звіті.
Дослідження PISA показало, що однією з причин відставання учнів-іммігрантів є гірше соціально-економічне становище.
“Наприклад, у Люксембурзі після врахування соціально-економічних передумов для навчання різниця між результатами учнів-іммігрантів й учнів, які є корінними мешканцями, скорочується з 52 до 19 балів“, – пояснили автори звіту.
Щоправда, це не єдина причина. Серед причин може також бути, наприклад, те, чи розмовляють такі учні вдома тією ж мовою, що складали тестування.
Нагадаємо, цього року Україна бере участь в дослідженні якості освіти PISA. Батьки та журналісти можуть стати спостерігачами під час тестувань, які не оцінюватимуть навчальні заклади окремо.
У 2018 році провідною галуззю для оцінювання буде читацька грамотність.
Також тестування PISA у 2018 році включатиме розділ “глобальна компетентність”, який перевірятиме уміння учнів зрозуміти та оцінити різні погляди на світ.
Дослідження PISA за 2006 та 2009 роки показали, що учні, які мають несприятливі передумови для навчання, не приречені показувати низькі результати.
Країни, в яких багатьох учнів залишають на другий рік, відраховують та переводять в іншу школу, показують нижні результати тестів PISA. Також кращі результати показують учні з країн, де школи мають більшу автономію щодо змісту навчання й системи оцінювання.
У середньому в країнах Організації економічного співробітництва та розвитку 15-річні дівчата на 11% частіше за хлопців хочуть працювати в органах законодавчої влади, бути високопосадовцями, менеджерами й професіоналами.
Окрім того, Український центр оцінювання якості освіти підготував посібники “PISA: читацька грамотність“, “PISA: природничо-наукова грамотність“ та “PISA: математична грамотність“.
Читайте також переклади тез досліджень PISA “Як булінг впливає на рівень навчання”, “Як оплачувана робота впливає на успішність дітей у школі” та “Як заняття спортом впливають на успішність дітей у школі”.
“Нова українська школа”
Фото: автор – geralt, Pixabay
Обговорення