12 Вересня 2018
57 635
0
Продовжуємо відповідати на запитання читачів, які щодня отримуємо на нашу електронну скриньку. У цій добірці – відповіді про:
Кількість годин у предметах визгачає Типовий навчальний план типової освітньої програм. За типовою освітньою програмою О.Я. Савченко, на предмет “Я досліджую світ” відведено 3 години.
У календарному плані навчання грамоти і письмо (українська мова) є інтегрованим курсом, для нього складається єдиний план так само, як і на математику чи “Я досліджую світ”. Українська мова і “Я досліджую світ” – це різні курси, тобто, до кожного потрібно писати свій календарний план.
Заклад освіти самостійно складає навчальний план, в якому визначає розподіл годин між українською і російською мовами.
В 1 класу немає інформатики.
Рішення, чи влаштовувати першокласникам додаткові канікули, ухвалює місцева влада.
Минулого навчального року більшість зі 100 пілотних шкіл не встигали розглянути всі теми, тому останню використали для “екскурсійного тижня”.
Календарне планування складає вчитель.
Крайній термін затвердження освітньої програми встановлює керівництво закладу освіти.
Усе перелічене можливе. Але рішення щодо того, які мови викладати, ухвалює заклад освіти.
План складається для групи подовженого дня. Відповідно до Порядку створення ГПД у державних і комунальних закладах загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН від 25.06.2018 №677, вихователь працює з учнями відповідно до щоденного плану роботи вихователя, який, як правило, включає: прогулянку, самопідготовку, виховні бесіди, дидактичні та рольові ігри тощо.
План роботи вихователь групи подовженого дня погоджує із заступником керівника закладу загальної середньої освіти з виховної роботи. План затверджує керівник цього закладу.
Це питання до органів місцевого самоврядування. Водночас, згідно з законами “Про освіту” і “Про загальну середню освіту”, до повноважень методистів не належить здійснення контролю.
Поділ класу на групи відбувається відповідно до наказу МОН від 20.02.2002 № 128 “Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах”.
У ньому написано, що для поглибленого вивчення іноземної мови клас ділиться на 3 групи по 8-10 учнів.
Через ряд судових процесів між видавцями та МОН і велике навантаження на друкарні (вони цього року друкують підручники для 1, 5 та 10 класів), відбулися затримки із друком підручників. Отже, очікувані терміни поставок підручників для першачків – вересень-жовтень.
Водночас, зараз є електронні версії підручників.
Учитель має академічну свободу, зокрема й у виборі навчальних матеріалів. Якщо ви розумієте, як пов’язати цей підручник з програмою – то можна.
Батьки не мають нічго купувати. За цим посиланням – лист-роз’яснення МОН щодо цього.
Інформацію щодо закупівель ви можете дізнатись в місцевому управлінні освіти. Саме воно має здійснювати закупівлі. Якщо не вдається з’ясувати інформацію телефоном, можна надіслати запит на публчну інформацію та учтонити, скільки коштів і на що виділено з державного і місцевого бюджетів, коли відбулися (відбудуться закупівлі) і які строки поставок обладнання. Ось тут є інструкція, як це робити.
Також за цим посиланням збираємо інформацію про розподіл і використання коштів. Подивіться, можливо, там є інформація щодо території, на якій розташована ваша школа.
Батьки мають право щось закуповувати для школи, але не зобов’язані. Адже це благодійна діяльність, яка, згідно з законом “Про благодійну діяльність та благодійні організації” є добровільною.
Примірний перелік забезпечення класів НУШ є за цим посиланням.
Так, школа має право це зробити. Проте тоді зіткнеться з іншою проблемою – вчителю потрібно буде відпрацьовувати додатковий час. Докладно про це написано за цим посиланням.
Радимо вам звернутись поговорити з вчителем і директором школи, щоб знайти прийнятний і для батьків, і для школи варіант.
Є лише обмеження щодо тижневого навантаження на учнів. Згідно з типовими освітніми програмами, у перших класах воно не має перевищувати 20 годин (сюди не входить фізкультура).
Положення про сімейну освіту ще розробляється. Ця форма згадана в законі “Про освіту”, проте ще немає процедури, як її реалізувати.
Якщо ця людина не має педагогічної освіти, вона має право пропрацювати в школі рік. У разі бажання продовжити роботу, вона мусить отримати кваліфікацію педагогічного працівника.
У частині 5 статті 58 Закону “Про освіту” зазначено таке:
“Особи, які здобули вищу, фахову передвищу чи професійну (професійно-технічну) освіту за іншою спеціальністю та яким не було присвоєно професійну кваліфікацію педагогічного працівника, можуть бути призначені на посаду педагогічного працівника строком на один рік.
Особам, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, професійна кваліфікація педагогічного працівника може бути присвоєна закладом вищої чи післядипломної освіти або відповідним кваліфікаційним центром після одного року роботи на посадах педагогічних працівників, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, за умови успішного складення кваліфікаційного іспиту відповідно до кваліфікаційних вимог до педагогічного працівника чи відповідного професійного стандарту (за наявності)”.
Отже, людина може працювати вчителем, не маючи педагогічної освіти, не більше року. Після цього це буде можливо за умови складання відповідного іспиту. Уже відомі випадки, коли люди без педагогічної освіти працюють у школах, паралельно здобуваючи освіту у виші за заочною формою.
“Нова українська школа”
Обговорення