1 143
0
Учні, в яких є сприятливі умови для навчання, частіше читають для задоволення, ніж учні з несприятлими умовами.
Про це йдеться у звіті PISA, опублікованому на сайті “PISA Україна”.
Близько двох третин учнів у країнах Організації економічного співробітництва та розвитку повідомляють, що читають для задоволення щодня.
“Учні, які з великим зацікавленням виконують різноманітні завдання із читання, зазвичай стають найкращими учнями в класі. У ході дослідження PISA також було виявлено стійкий взаємозв’язок між практикою читання, мотивацією й рівнем оволодіння читацькою грамотністю серед дорослих“, – зазначають у звіті.
У середньому в країнах ОЕСР дівчат, які читають для задоволення, на 20% більше, ніж хлопців.
Завантажити документ можна за цим посиланням.
Окрім того, у період з 2000 до 2009 року у країнах ОЕСР зменшився відсоток учнів, які читають для задоволення кожного дня. Хоча в деяких країнах частка таких дітей зросла.
У звіті зазначено, що читацька грамотність дуже важлива для людини, адже вона сприяє усвідомленню світу, в якому ми живемо, та навчанню впродовж життя.
“Батьки мають навчити дітей отримувати задоволення від читання, і це є складним і надважливим завданням для них. Вирішити його допоможуть ті матеріали для читання, які учні вважатимуть цікавими й актуальними для себе“, – переконані автори дослідження.
Нагадаємо, уряд виділив кошти на проведення тестування PISA в Україні, яке проведуть цього року з 15 квітня до 30 травня. У 2018 році провідною галуззю для оцінювання буде читацька грамотність.
Також тестування PISA у 2018 році включатиме розділ “глобальна компетентність”, який перевірятиме уміння учнів зрозуміти та оцінити різні погляди на світ.
Дослідження PISA за 2006 та 2009 роки показали, що учні, які мають несприятливі передумови для навчання, не приречені показувати низькі результати.
Країни, в яких багатьох учнів залишають на другий рік, відраховують та переводять в іншу школу, показують нижні результати тестів PISA.
Також тестування PISA показати, що у середньому в країнах Організації економічного співробітництва та розвитку 15-річні дівчата на 11% частіше за хлопців хочуть працювати в органах законодавчої влади, бути високопосадовцями, менеджерами й професіоналами.
Окрім того, Український центр оцінювання якості освіти підготував посібники “PISA: читацька грамотність“, “PISA: природничо-наукова грамотність“ та “PISA: математична грамотність“.
Читайте також переклади тез досліджень PISA “Як булінг впливає на рівень навчання”, “Як оплачувана робота впливає на успішність дітей у школі” та “Як заняття спортом впливають на успішність дітей у школі”.
“Нова українська школа”
Фото: автор – Annie Spratt, Unsplash
Обговорення