Напишіть нам

Всі теми

12 Червня 2018

Якою буде команда супроводу дітей з особливими освітніми потребами у школах та дитсадках (ПОЛОЖЕННЯ)

Міністерство освіти і науки затвердило примірне положення про команду психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами у школах та дитсадках.

Положення затвердили в наказі №609 від 8 черня, який опублікували на сайті МОН.

Відповідно до документа, персональний склад команди супроводу затверджує керівник закладу освіти своїм наказом.

Команда супроводу дитини з ООП співпрацює з ІРЦ (інклюзивно-ресурсним центром – ред.) з питань надання корекційно-розвиткових послуг та методичного забезпечення її діяльності”, – зазначено в положенні.

Склад команди супроводу визначатимуть з урахування потреб дитини. До її складу входять:

У закладі загальної середньої освіти

  • постійні учасники: директор або заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель початкових класів (класний керівник), вчителі, асистенти вчителя, практичний психолог, соціальний педагог, вчитель-дефектолог (з урахування освітніх потреб дитини), вчитель-реабілітолог та батьки або законні представники дитини тощо;
  • залучені фахівці: медпрацівник закладу освіти, лікар, асистент дитини, спеціалісти системи соціального захисту населення, служби у справах дітей тощо.

У дитсадках

  • постійні учасники: директор або вихователь-методист, вихователь, асистент вихователя, практичний психолог, соціальний педагог, вчитель-дефектолог (з урахування освітніх потреб дитини), вчитель-реабілітолог та батьки дитини тощо;
  • залучені фахівці: медпрацівник закладу освіти, лікар, асистент дитини, спеціалісти системи соціального захисту населення, служби у справах дітей тощо.

Принципами роботи команди супроводу є повага до особливостей дитини, дотримання інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення її прав, командний підхід, активна співпраця з батьками (залучення їх до освітнього процесу та розробки індивідуальної програми розвитку), конфіденційність та дотримання етичних принципів, міжвідомча співпраця.

Завданнями команди супроводу є:

  • збір інформації про собливості дитини, її інтереси, труднощі, освітні потреби на етапах створення, реалізації та моніторингу виконання ІПР;
  • визначення напрямів психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг;
  • розробка ІПР;
  • надання методичної підтримки педагогам з організації інклюзивного навчання;
  • створення належних умов для інтеграції дітей;
  • консультації батьків щодо особливостей розвитку, навчання та виховання їхніх дітей;
  • проведення інформаційно-просвітницьої роботи у закладі освіти серед педагогів, батьків та дітей, щоб не допустити дискримінацію та порушення прав дітей з особливими освітніми потребами.

Завантажити документ можна за цим посиланням.

Нагадаємо, ГО “Смарт освіта” і EdEra створили курс “Робота вчителя початкових класів із дітьми з особливими освітніми потребами”.

Фото: автор – .shock, Depositphotos


29 Вересня 2020
10.52
29 Вересня 2020
Тест 10.00
25 Вересня 2020
Тестовая запись
23 Вересня 2020
Тест 14.52

Обговорення

Розділ створено за підтримки Програмної ініціативи “Демократична практика” Міжнародного фонду “Відродження”. Позиція Міжнародного фонду “Відродження” може не збігатися з думкою автора.