Теми статті: батькам, вчителям, директорам, дружня школа, навчаємось разом, НУШ, ПрямуємоРазом
13 Березня 2020
4 055
0
В Україні багато говорять про концепцію STEAM-освіти і нагадують, що для цього потрібна обладнана лабораторія. Проєкт “Дружня школа” зібрав поради, як можна обладнати таку лабораторію без особливих витрат шкільного бюджету.
Вона концентрується на п’яти напрямах: природничі науки (Science), технології (Technology), інженерія (Engineering), мистецтво (Art) та математика (Mathematics). Це уроки, на яких складні процеси пояснюють за допомогою візуалізації – простіше кажучи, показують, як влаштоване та функціонує все на світі. Ефективність такого підходу до освіти полягає в тому, що дитина отримує не просто набір фактів – вона відразу пробує застосувати знання на практиці.
У центрі таких уроків – не підручник чи вчитель, а конкретне завдання чи проєкт. І часто ці завдання стосуються не тільки фізики, біології чи хімії, а поєднують у собі кілька наук. Наприклад, щоб зробити автоматизовану теплицю в банці, потрібні знання не тільки з біології та хімії, а й механіки і програмування.
Мета таких лабораторій – бути для дітей простором для творчості, креативності, розвивати практично орієнтоване мислення і показувати взаємозв’язки між науками.
В ідеальному варіанті у STEAM-лабораторіях мають бути комп’ютери, верстати та інструменти, 3D-принтери. Та можна почати з меншого.
Основа STEAM-освіти – дати дітям розуміння про те, як функціонує все навколо. Тому можна зробити кілька базових наборів:
Набір для механіків
У кілька коробок поскладати гайки, магніти, болти, мотки різних дротів, фольгу, волосінь, замки – словом, усе, що на перший погляд нагадує купу непотребу після прибирання в гаражі. Додайте кілька інструментів, з допомогою яких діти зможуть це скріплювати або розбирати.
Запропонуйте дізнатись, як функціонують різні замкові механізми, що всередині старого годинника. Чи зібрати з підручних матеріалів робота-помічника для винахідника. Звісно, нагадуємо дітям про техніку безпеки, слідкуємо, щоб гострих деталей було мінімум і всі інструменти складали на місця.
Набір для будівельників та архітекторів
Кубики, дерев’яні бруски, частини конструктора, мотузки – ці речі знадобляться, щоб показати, як зводять будинки, мости, будують міста. Запропонуйте дітям скласти міст, який витримає на собі чоловічків із сірників.
Набір для митців
Пам’ятаємо, що мистецтво – важлива складова цього типу освіти. Адже речі, які створюємо, мають не тільки працювати, а й бути гарними і зручними. Тому окремий контейнер з олівцями, маркерами, фломастерами, фарбами, пензлями, пластиліном і всім, чим ще можна малювати і декорувати, буде дуже потрібен. Не забудьте про папір різних розмірів – для великих проєктів потрібен аркуш солідного формату.
Набір для природознавців
Куди цікавіше розбиратись, як усе росте і чому відбуваються природні процеси, не на малюнках, а на конкретних прикладах. Колообіг води у природі можна показати за допомогою простої банки з водою, а ближче роздивитись листочки-насінинки-гілочки буде цікаво всім. Зробіть разом альбом для гербарію, збирайте шишки, жолуді, каштани, кору – після досліджень це запросто можна використати для декору.
Використані ресурси:
Тетяна Павліченко, журналістка проєкту “Дружня школа”, спеціально для “Нової української школи”
Титульне фото: автор – Dmyrto_Z, Depositphotos
Цей матеріал був створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені в цьому матеріалі думки жодним чином не відображають офіційний погляд Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.
Обговорення