Теми статті: вчителям, директорам, дружня школа, навчаємось разом, НУШ, ПрямуємоРазом
27 Січня 2020
2 661
0
Вміння читати і розуміти прочитане є наскрізним умінням для всіх ключових компетентностей, визначених Державним стандартом початкової освіти. Читацька компетентність – не лише навичка читання. Це ще й уміння та навички, знання й цінності, завдяки яким учень зможе шукати в тексті потрібну інформацію, аналізувати її, інтерпретувати, оцінювати та застосовувати для вирішення завдань, – пишуть у своїй науковій статті кандидати наук із Мукачівського державного університету.
Учні, які навчаються у класах із добре організованими бібліотеками, більше взаємодіють із книжками, більше читають і загалом краще ставляться до читання, а також мають вищі досягнення в цій справі. Про це свідчить дослідження 2005 року (National Assessment of Educational Progress Report, 2005).
“Проєкт дружня школа” публікує кілька порад про те, де взяти книжки і як організувати класну бібліотечку.
Залучіть друзів із мережі
Той, хто читає, зазвичай із радістю ділиться книжками. Зверніться до друзів на своїй Facebook-сторінці. Можливо, хтось подарує дитячу книжку для вашої класної бібліотеки.
Запитайте у випускників
Можливо, у ваших колишніх учнів, які зараз навчаються в середній чи старшій школі (або й закінчили навчання), знайдуться хороші книжки, якими вони захочуть поділитися.
Подаруйте від себе або попросіть батьків
Розповідає вчителька пілотного класу НУШ київської школи №35 Галина Олещинська: “До нас двічі приїздили письменники з видавництвом “Фонтан казок”. Ми спілкувались, купували книжки за моїм вибором. Першого разу я витратила свої гроші, а вдруге – батьки учнів. Маємо повні тексти деяких творів з нової читанки та ще й книжки, підписані авторами! Я приношу книги, які вже з сином прочитали. Діти діляться своїми. Полички пустими не бувають”.
Ті, які діти хочуть прочитати
Ніхто з учнів не підійде до полиці, доки там не буде книжки, яка їх цікавить. Запитайте дітей про їхні улюблені жанри, авторів, нехай вони долучаться до створення бібліотеки. Організуйте день, в який учні приносять до класу улюблену книжку.
Ті, які потрібно прочитати
Бібліотека – джерело інформації, тут учні навчаються досліджувати світ. Тому добре, якщо в бібліотеці будуть відображені теми, які ви вивчаєте під час навчального року: з математики, історії, географії, науки.
За можливості зробіть класну бібліотеку місцем, де учням хотітиметься досліджувати і проводити час. Кольорові килимки, зручне місце для читання (наприклад, крісло-мішок) сприятимуть дитячій цікавості.
Книжки можна розділити на художні і нон-фікшн. Учителька Моллі Мелой каже, що поділ на такі дві секції спрощує учням пошуки.
У її класі художні книжки розміщені на полицях за алфавітним порядком, але зрозуміло, що молодші школярі можуть легко переплутати, куди їх повертати. Учителька ніколи не вимагала досконалого порядку, але все ж хотіла, щоб автор, чиє прізвище починається на С, не був у секції П. Тому вона створила кольорові закладки.
За словами Моллі, тепер книжки повертаються на свої місця впродовж усього року. А якщо хтось помиляється – це легко вирахувати через прогалину в кольоровому спектрі (переглянути фото, як Моллі організувала свій клас, можна тут).
Нон-фікшн літературу Моллі зберігає у спеціальних корзинах. У кожній – книжки з певної теми, серії чи автора (перелянути фото можна за цим посиланням).
За матеріалами:
Надія Швадчак, “Нова українська школа”
Титульне фото: автор – , Depositphotos
Цей матеріал був створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені в цьому матеріалі думки жодним чином не відображають офіційний погляд Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.
Обговорення