Напишіть нам

Всі теми

Від алгоритмів до мови програмування. Як НУШ вчить писати код

Уміння користуватися інформаційно-комунікаційними технологіями відноситься до ключових компетентностей у НУШ. Проєкт “Дружня школа” розповідає, чому так важливо вивчати базові алгоритми вже в початкових класах.

Програмування – це не просто знання мови, якою пишуть код. Насамперед, це логічне та абстрактне мислення, розвивати які необхідно кожному. Особливо у діджиталізованому світі, коли навчику кодування прирівнюють до вміння читати чи писати, а в до 90% роботи людей задіяні технології.

Розуміння алгоритмів допомагає краще збагнути, як збудовані світові процеси. Як сказав Стів Джобс, винахідник та засновник корпорації Apple, “Кожен повинен вчитися програмування, тому що це вчить вас думати”.

Щоб краще розібратися з питанням вивчення програмування в початковій школі, проєкт “Дружня школа” звернувся до експертки з цього питання, Наталії Саражинської. Педагогиня, тренерка й авторка програм і підручників з інформатики підкреслює, що середовища для вивчення основ програмування, або ж алгоритмів, мають бути простими й зрозумілими для дитини, відповідати її віку.

Часто, коли інформатику в 3 класі викладають профільні вчителі, вони можуть не брати до уваги програми початкової школи. Наприклад, для вивчення алгоритмів вони можуть обирати завдання, в яких потрібно вже знати повороти на певні кути в градусах. А цю тему вивчають лише в 5 класі.

Для початківців, на думку екcпертки, найкраще підійдуть середовища, де діти у формі ігор можуть ознайомитись із побудовою елементарних алгоритмів. Для цього віку треба використовувати таке середовище програмування, де поставлене завдання вирішується за допомогою візуальних заготовок, а команди прописані українською мовою чи за допомогою зрозумілих малюнків та символів. Сама пані Наталія використовує у своїй роботі такі середовища:

Елементи змагання в цих іграх зацікавлюють дітей у програмуванні. Вже у віці 7-8 років можна помітити схильність дитини до інформатики, а далі батьки й учителі можуть допомогти їй розвиватися в цьому напрямі.

Інші ресурси для вивчення програмування:

Олександра Дмитренко, журналістка проєкту “Дружня школа”

Титульне фото: автор – AndrewLozovyi, Depositphotos

Цей матеріал був створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені в цьому матеріалі думки жодним чином не відображають офіційний погляд Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber

Матеріали за темою

Обговорення