Теми статті: батькам, вчителям, директорам, НУШ, учням
12 Липня 2019
4 150
0
Сьогодні, 12 липня, МОН оголосило результати відбору освітнього омбудсмена – ним стане Сергій Горбачов. Розповідаємо, хто це та чим він займався раніше.
Сергій Горбачов працює в освіті з 1984 року, коли прийшов до школи вчителювати. Після перерви, в якій він займався журналістикою і видавничою справою, став директором київської школи №148 і був ним до кінця цього навчального року.
На цю посаду він потрапив за першим в Україні конкурсом у 2015 році. Департамент освіти і науки Києва ввів таку практику ще до ухвалення нового закону “Про освіту”, який зробив директорський конкурс обов’язковим для всіх.
У коментарі “Новій українській школі” зізнається, що найголовнішим досягненням на посаді вважає спокійну атмосферу в школі, коли комфортно всім – і дітям, і батьками, і вчителям.
Проте за час його керівництва у школі відремонтували актову і спортивну зали, замінили вікна та обладнання. Початок роботи пана Сергія припав на початок дії законів про децентралізацію. Тоді школи по всій Україні отримали додаткове фінансування, тому, зазначає Сергій, ремонти в 148-й школі – не виключно його заслуга.
Паралельно з роботою директором, долучався до міністерської і законодавчої роботи. Зокрема, він – член Колегії Міністерства освіти і науки, а віднедавна і Колегії Державної служби якості освіти.
Працював у робочих групах з написання закону “Про освіту” та Порядку зарахування та відрахування учнів. Пан Сергій виступав за прозорість вступу в перші класи, і одним з перших у Києві провів жеребкування, запропонувавши міністерству механізми його проведення.
Останній рік він працює як експерт в Офісі підтримки освітніх реформ, який тісно співпрацює з Держслужбою якості освіти. Пан Сергій безпосередньо брав участь у розробці процедури інституційного аудиту та критеріїв якісної школи. Зараз вони затверджені і саме за ними відбуватиметься оцінювання під час інституційного аудиту. Перш ніж МОН затвердило ці критерії для всіх, Сергій Горбачов спробував оцінити за ними свою школу і завдяки цьому команда змогла вдосконалити їх.
Зараз Офіс розробляє посібник для керівників шкіл щодо забезпечення внутрішньої системи якості освіти.
Також Горбачов викладав медіаграмотність у своїй школі і є співавтором курсу “Медіаграмотність для освітян”, щоб навчати вчителів. Він брав участь у закордонних проектах – німецьких і середньо- та центральноазійських.
У відео, в якому Горбачов презентував себе під час конкурсу на посаду освітнього омбудсмена, він каже:
“Для мене досвід директора з вирішення конфліктів надзвичайно цінний і важливий. Бо робота директора школи – це кожен день вирішувати конфлікти. І я дуже добре розумію, що не всі конфлікти можна вирішити на рівні закладу освіти. Бо потрібні більш вагомі, більш системні рішення.
Саме тому моє прагнення вирішувати конфлікти, зробити освіту більш ціннісною, більш людяною і більш якісною, знайшло логічне продовження в тому, що я подався на посаду освітнього омбудсмена.
Для мене важливо, щоб через посаду омбудсмена були поєднані інтереси різних учасників освітнього процесу. […] Важливо побудувати зараз у всіх регіонах України громадські приймальні, в яких радники або консультанти освітнього омбудсмена можуть надавати поради, допомагати всім, хто цього потребує для захисту прав.
Потрібна чітка співпраця з органами місцевої влади, місцевого самоврядування, правоохоронними органами, психологами, щоб розбудувати систему, в якій кожна людина в освіті буде почуватися захищеною і зможе розвивати свої здібності так, як це їй даровано природою”.
“Нова українська школа”
Титульне фото взяте з fb-сторінки МОН
Обговорення