Теми статті: вчителям, директорам, дистанційна освіта, трудове навчання, фізкультура
30 Квітня 2020
12 433
0
“Нова українська школа” дізналася, як проводять уроки з предметів, які часто залишаються за бортом дистанційної освіти.
Андрій Гронь, Бердянська спеціалізована школа № 16
Інструменти
Я проводжу уроки в порожньому спортзалі й записую їх на телефон: приходжу, дивлюся, яка тема, готуюся і знімаю (або це робить колега). Потім обробляю відео. Це забирає багато часу, бо в мене немає досвіду роботи у відеоредакторах. Можна все знімати і вдома, але це не те, що потрібно мені й дітям. Переглядів більше саме в спортзальних уроків, а не домашніх. Я й не сподівався на таку активність дітей.
У Zoom я проводив уроки кілька разів, але це виявилося менш ефективним, бо поки одні доєднуються – в інших зникає інтернет, а в тих, хто чекає – інтерес. Так що треба або вдосконалювати процес, або шукати інші способи. Я спробую ще й подивлюся на активність дітей.
Тривалість уроку
Залежить від теми. Ранкові руханки – до десяти хвилин, уроки на певну тему – 20–25 хвилин.
Зворотний зв’язок
Ми користуємося Google-класрум – я створив там свої класи, надсилаю відео. У середній школі учні проходять там тести – відповідають на запитання з історії та правил видів спорту, це частина програми фізкультури.
Консультації проводжу у Viber: якщо щось незрозуміло – можу зняти додаткове відео з поясненням. Наприклад, так робив про деякі моменти в баскетболі: не в кожної дитини є баскетбольний м’яч, тому я показував, з яким можна працювати, з яким краще вдається, а з яким – ні.
Оцінювання
Ті, хто мають можливість, знімають відео, як займаються вдома чи у дворі. Якщо хтось хоче більше оцінок або додаткове навантаження – роблять руханку самостійно або навіть із батьками, чи реферат за однією з тем програми. Діти стараються, і за це я ставлю додаткові бали, щоби вони почувалися, як у школі. Їх треба активізувати й підбадьорити.
Наталія Паламарчук, приватна школа ThinkGlobal (Хмельницький)
Інструменти
Уроки проводжу в Zoom. Вправи робимо під музику, бо вона розслабляє. Я вмикаю ту, яку діти люблять і слухають, щоби вони могли вільно рухатися й урок був цікавіший, а не під “раз-два-три-чотири”.
Я себе ставлю на місце дитини й думаю, що мені було б цікаво? Зараз здебільшого діти сидять у TikTok і повторюють трендові танці звідти. Тож я чула на перервах, що вони слухають.
Тривалість
Урок триває пів години. Я використовую вправи з дитячого кросфіту (програма вправ на силу та витривалість, до складу якої входять переважно добірки аеробних вправ, зарядки та важкої атлетики, – ред.). Вправи підбираю так, щоби діти попрацювали й мали час на відпочинок. Наприклад, є сім вправ на урок. Одна триває 30 секунд, після неї – стільки ж часу на відпочинок. Якщо вправи більш легкі, і їх менше – тоді робимо кілька кіл вправ.
Залучення дітей
На кожен урок одна дитина пропонує свою вправу. Це дає змогу учням почуватися важливими й корисними. Їм цікаво виконувати вправи, які вони самі готують.
Настрій
Наприкінці уроку ми танцюємо. Це покращує настрій. Можу робити демонстрацію екрану з відео, за яким треба повторювати рухи. Такі відео шукаю на YouTube i в Pinterest.
Головна мета: підтримувати рухливу активність дітей під час карантину; спілкування дітей та їхнє залучення до спільних фізичних вправ.
Дмитро Марков і Влад Кущ, Бердянська спеціалізована школа №16 (працюють разом над дистанційними уроками з трудового навчання)
Інструменти
Дмитро: Усі завдання ми викладаємо на Google-диск. Туди можна потрапити через шкільний сайт або через Google-класрум, де в нас є всі класи. Туди ж діти надсилають фото виконаних завдань, а ми, вчителі, даємо текстові інструкції до виконання робіт із картинками.
У Zoom проводжу уроки нечасто. Тільки якщо недостатньо зворотного зв’язку в Google-класрум. Зазвичай достатньо надіслати мені фото роботи і я кажу, що доробити, що і як переробити.
Влад: Поки проводити такий урок не було потреби, але якщо буде – проведу. Зараз у дітей багато уроків з інших предметів, а довго сидіти перед комп’ютером шкідливо.
Завдання
Дмитро: Моделювання – перша тема, яку ми проходимо дистанційно. Можливо, далі придумаємо ще щось.
Влад: Зараз наші учні виготовляють макети: машин, літаків, кімнат.
Дмитро: Я знайшов в інтернеті роздруківки з різними моделями. Їх треба роздрукувати, вирізати деталі, скласти, склеїти й розмалювати. У 5–6 класі учні мали робити це з фанери і дроту, але вдома роблять із картону.
Залежно від класу, збільшується складність: у старших класах треба розробити щось своє. Наприклад, у 8 класі – проєкт якоїсь будівлі – вид зверху. Це робиться не за тиждень, а поетапно. Діти надсилають фото, і ми радимо, як далі робити.
Влад: Ми не вимагаємо жорстких термінів виконання. Якщо даємо два тижні, а діти просять третій, то викладаємо нове завдання після третього.
Оцінювання
Влад: Учні надсилають фото робіт, і ми їх оцінюємо в Google-класрум. Фото зберігаємо для колекції. Будемо робити колаж.
Поради
Дмитро: Опановуйте технології, а так – дивіться на можливості дітей. Коли я надсилаю роздруківки, то розумію, що не всі можуть вийти й роздрукувати, не у всіх є вдома принтер. Тому завдання дозволяється замінити (наприклад, зробити за власним задумом простішу модель). У мене є один учень (5 клас), який сам придумав який макет можна зробити натомість.
Головна мета: цікава розвивальна діяльність, не пов’язана з комп’ютером; урізноманітнення розумової та фізичної активності
Надія Швадчак, “Нова українська школа”
Титульне фото: автор – sportoakimirka, Depositphotos
Публікація підготовлена за підтримки Представництва “Фонду Фрідріха Науманна за Свободу” в Україні. Фонд Фрідріха Науманна за Свободу – фонд ліберальної політики, що сприяє зміцненню свободи та гідності людини в усіх сферах суспільства. Детальніше за посиланням.
Обговорення