Напишіть нам

Всі теми

Стіни в НУШ: як декорувати, щоб не зашкодити

Карти, лінійки з числами, підказки, творчі роботи і різні різнощі обліплюють стіни початкових класів. Чи завжди це допомагає дітям краще вчитися?

Проєкт “Дружня школа” розповідає, що кажуть дослідження про декоровані стіни, що варто, а що не варто на них вішати.

Одне з досліджень виявило, що діти (тут йшлося про вихованців дитсадка) у щільно декорованих класах мали більше проблем із концентрацією уваги, більше байдикували і загалом гірше навчалися, аніж коли ці декорації прибрали.

Такі самі результати показало інше дослідження дітей віком від 8 до 12 років.

Хоча дослідники не вважають, що через це потрібно терміново знімати всі візуальні елементи, вони, все ж, радять звернути увагу, що деякі справді можуть відволікати.

Ще одне дослідження радить розміщувати матеріали впорядковано і залишати вільними 20-50% стін.

Що можна вішати на стіни: 

  • Роботи учнів. Так діти почуватимуться гордими та відповідальними за своє навчання і краще запам’ятовуватимуть вивчене.
  • Фото спільної роботи. Це додасть класу згуртованості та відповідальності за командну роботу.
  • Ватман “Найкраще, що я сьогодні вивчив/вивчила”, де діти зможуть записати свої думки.
  • Візуалізовані цілі. Це може бути куточок, де діти записуватимуть, що хотіли б сьогодні вивчити чи вдосконалити.
  • Щоденні/щотижневі новини. Нехай діти записують новини, які сталися у класі, школі, місті чи країні.
  • Рольові моделі, що надихають. Фотографії, короткі історії чи цитати героїв і лідерів допоможуть учням більше прагнути навчатися. Особливо, якщо під час вибору матеріалів ви врахуєте інтереси учнів. Мотивувальні цитати можуть нагадувати дітям, чому вони ходять до школи.
  • Візуальні підказки, карти та діаграми – це добре. Постери, які підсилюють урок більше, ніж відволікають, – теж можуть добре вплинути на навчання. Але не забувайте зняти їх, коли вони виконали місію.

Чого робити не варто:

  • Уникайте стереотипних зображень.
  • Уникайте безладу. Залишайте принаймні 20% стін вільними і не забувайте про простір між різними матеріалами: вони не мають висіти щільно одне до одного. Завжди краще щось зняти, аніж додати.
  • Не вивішуйте таблиць досягнень учнів. Це може мотивувати тих, хто вчаться добре, але засмутити тих – хто мають проблеми.

За матеріалами:

Надія Швадчак, “Нова українська школа”

Титульне фото: автор – artisticco, Depositphotos

Цей матеріал був створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені в цьому матеріалі думки жодним чином не відображають офіційний погляд Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber

Матеріали за темою

Обговорення