Напишіть нам

Всі теми

Розмальовки у навчанні: як їх використовувати і навіщо

НУШ – насамперед школа, куди приємно ходити дітям. Передбачається, що ігрова форма навчання в початкових класах дозволить школярам легше адаптуватися до нового для них шкільного життя. Щоб навчання було цікавішим, для закріплення матеріалу вчителі часто використовують розмальовки.

Проєкт “Дружня школа” розібрався, як розфарбовування контурних образів допомагає розвивати школярів та як цим не нашкодити дитині.

РОЗВИТОК ДРІБНОЇ МОТОРИКИ

Перші дитячі розмальовки, зазвичай, далекі від ідеального дотримання ліній. Проте це чудовий спосіб навчитися правильно тримати олівець та контролювати силу натиску на папір, що допомагає дитині в навчанні письма.

РОЗВИТОК ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ

Попри те, що дитина лише розфарбовує, а не придумає малюнок самостійно, розмальовки розвивають креативність. Головне – дати дитині повну свободу у виборі кольорів (нехай, на погляд дорослих, і не природних) та матеріалів, дозволяти виходити за лінії чи змінювати сюжет. В іншому разі дитина може втратити впевненість у собі та бажання творити самостійно.

ВМІННЯ КОНЦЕНТРУВАТИ УВАГУ

Через вікові особливості молодші школярі часто мають проблеми з концентрацією уваги. Розмальовки допомагають розвивати цю навичку у формі розваги. Їх можна використовувати для того, аби на якийсь час зробити перерву у вивченні нової теми, або й для її закріплення. Тематичні розмальовки є у відкритому доступі,

НАВЧАЮТЬ

Розмальовки можуть бути не лише розважальними, але й навчальними. Розфарбовуючи, діти можуть вивчати літери англійського алфавіту, запам’ятовувати кольори веселки чи розвивати математичну компетентність.  Щоб створити розмальовку, вчителю чи батькам потрібно лише трохи фантазії, доступ до інтернету і принтер.

Рекомендації із застосування розмальовок:

  • Пам’ятайте, що розмальовок не повинно бути забагато, вони в жодному разі не можуть повністю заміняти уроки, а мають бути лише додатковим інструментом.
  • Запропонуйте дитині сприйняти розмальовку як каркас для майбутнього малюнку, нехай учні додають власні елементи, підписи, історії тощо. Для цього можуть підійти розмальовки з мінімальною кількістю елементів, які ви можете знайти за посиланням.  Дозвольте дитині самостійно “наповнити” малюнок, щоб розфарбовування перетворилось на творіння.
  • Хибна також думка, що розфарбовки для дівчаток і хлопчиків мають відрізнятися. У виборі тематик відштовхуйтесь не від стереотипів “дівчаткам – ляльку, хлопчикам – машинку”, а від того, чого ви прагнете навчити учнів і що цікаво конкретному/-ій учню/учениці. Щоб дати дитині більше простору для фантазії, запропонуйте їй самій створити розмальовку, намалювавши контур предмету, героя, тварини тощо.

Олександра Дмитренко, журналістка проєкту “Дружня школа”, спеціально для “Нової української школи”

Титульне фото: автор – DmitryPoch, Depositphotos

Цей матеріал був створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені в цьому матеріалі думки жодним чином не відображають офіційний погляд Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber

Матеріали за темою

Обговорення