Теми статті: вчителям, директорам, закордонний досвід, навчаємось разом, ПрямуємоРазом
28 Червня 2019
2 102
0
Вчитель – це одна із найбільш затребуваних професій у Фінляндії. Щоб стати студентом закладу вищої педагогічної освіти, треба бути готовим до серйозної конкуренції – близько 10-ти людей на місце.
Усі майбутні вчителі повинні мати ступінь магістра. Але вже в школі педагоги мають широку автономію в розробці власних практик, виборі навчальних матеріалів та інструментів оцінювання. Фінські вчителі не знають, що таке шкільні інспекції, а також мають багато свободи у підвищенні кваліфікації.
“Нова українська школа” підготувала основні тези про це за результатами тренінгу із розбудови потенціалу ІППО в межах проекту “Фінська підтримка реформи української школи”, що фінансується Міністерством закордонних справ Фінляндії і Європейською комісією.
На рівні учня:
На рівні класу:
На рівні школи:
Безперервна освіта вчителів здійснюється за допомогою програм підвищення кваліфікації вчителів і директорів, проектів, що реалізуються на базі школи, проектів міжнародного співробітництва і національних дослідницьких програм.
Кожного навчального року три дні вчитель має присвятити продовженню навчання. Через національне агентство з питань освіти уряд щороку виділяє на систему підвищення кваліфікації вчителів 20 мільйонів євро. Школи мають власний бюджет для підвищення кваліфікації вчителів.
Курси підвищення кваліфікації вчителів організовують місцеві муніципалітети, університети, літні університети, спеціалізовані установи/провідні академії, приватні компанії.
Щороку відбувається відкритий конкурс на отримання фінансування від Національного агентства з питань освіти для підвищення кваліфікації вчителів. Учасниками конкурсу можуть бути як державні навчальні заклади, так і приватні компанії та неурядові організації.
Приклад навчальної програми:
(6 кредитів = 6 місяців; 1 кредит = 27 годин праці)
Ольга Головіна, “Нова українська школа”
Титульне фото: автор – pressmaster, Depositphotos
Обговорення