Теми статті: вчителям, дистанційна освіта, дружня школа, навчаємось разом, НУШ, ПрямуємоРазом
28 Березня 2020
6 089
0
Зміна звичного формату навчання на дистанційний може лякати і дезорієнтувати. Тому проєкт “Дружня школа” публікує поради від колег з-за кордону, на що слід звернути увагу, коли ви переходите на роботу з дому.
Неможливо миттєво і безболісно перемкнутися на дистанційне навчання. Тому очікуйте, що ви помилятиметеся, але робіть усе можливе, щоб дати цьому раду. Дайте собі час розібратися, радить учителька з Гонконгу. Для своїх учнів вона проводить ті ж уроки, які б проводила у школі, але дає менше навантаження.
Невелика затримка онлайн-навчання в довгостроковій перспективі буде перевагою. Головне – попередньо складіть план впровадження дистанційного навчання, а тоді дійте. Проговоріть логістику, інструкції. Планування полегшить процес.
Існує багато безкоштовних програм і платформ. Але складно спробувати все. Обмежте кількість додатків і платформ, щоб не перевантажити батьків і учнів.
Перед тим, як щось вдасться, кожен думає, що це неможливо. У вас будуть сумніви в собі та песимізм. Але пам’ятайте, що ви знаєте, як навчати, і розберетеся з усім.
Одна з китайських учительок під час сьомого тижня карантину писала: “У мене вдома троє дітей. Раджу: просто йдіть день за днем. Щодня ставатиме легше, і дистанційне навчання перейде в рутину”.
Зберігайте спокій, будьте відкритими та гнучкими, каже ще один учитель з Китаю. “Усі думають, що не впораються, допоки не поговорять із тими, хто вже працює дистанційно і знає, через що ви проходите”.
Перехід в онлайн додасть усім втоми, тому комунікація повинна відбуватися часто, чітко і коротко.
Підготуйте рубрику “Найпоширеніші запитання і відповіді” про те, як саме ви працюватиме впродовж карантину, щоб і батьки, і вчителі розуміли процеси однаково.
Туди можна додати список сайтів та інструментів, з якими працюватимуть діти. Як зареєструватися і що робити, якщо щось не працює. А також рекомендації для батьків, як підтримати своїх дітей.
Підготуйте покрокові інструкції з користування онлайн-ресурсами. Використовуйте для цього різні формати: відео, текст і скріншоти.
Переконайтеся, що всі знають, як увійти в навчальні додатки і знають паролі.
Різне забезпечення – найбільша перешкода в підготовці до онлайн-навчання. Це перше, про що ви маєте думати. Деякі сім’ї не мають комп’ютера для кожного члена сім’ї. Переконайтеся, що додатки і платформи, які ви обрали для дистанційного навчання, працюють на смартфонах.
Ті, в кого взагалі немає інтернету чи комп’ютера, потребуватимуть підтримки. Вчителі, які вже працюють дистанційно з такими учнями, радять сфокусуватися на аналогових засобах: завданнях, для яких потрібні робочий зошит і ручка, а зв’язок підтримувати телефоном.
Визначте чіткий час, коли всі мають увійти на платформу. Цілий день перед екраном – багато і для вчителів, і для дітей. Особливо в сім’ях, де є один комп’ютер. Є школи, які організовують дві зустрічі – зранку і після обіду, дозволяючи в перерві сім’ям організувати навчання самостійно. Інші школи розтягують один шкільний день на два дні онлайн.
Якщо можна – робіть менше. Учні вдома не зможуть працювати так само продуктивно, як у школі. До того ж, якщо у вас є сім’я, вона зараз теж потребує додаткової уваги.
“Чим менше – тим краще”, – так кажуть в Італії. Враховуйте, що чимало батьків працюють з дому, є брати і сестри, які претендують на комп’ютер. Тож один з італійських вчителів радить використовувати Google-форми для тестових завдань, короткі відеосесії, трохи задач і вправ на розширення словникового запасу.
Робота з дому через відсутність звичного спілкування може пригнічувати як учителів, так і дітей.
Тож спілкуйтеся. Будьте на зв’язку з колегами. Працювати в цей час важко, тож вам потрібна віртуальна компанія людей, які переживають те, що й ви.
Під час онлайн-навчання треба чи не більше залучати дітей у процес, ніж у класі.
Розділяйте матеріал на менші частини і визначте чіткі вимоги щодо онлайн-активності.
Забезпечте дітям швидкий фідбек (коментарі у спільних документах чи в чатах, щоб мотивувати працювати далі).
Проводьте віртуальні зустрічі, виходьте на відеозв’язок, щоб зберігати живе спілкування.
Пам’ятайте, що батьки можуть бути на роботі або ж працювати з дому, тому не зможуть допомогти дітям. Важливо організувати процес, який не вимагає підтримки батьків.
Ось, що може допомогти:
Джерела:
Надія Швадчак, “Нова українська школа”
Титульне фото: автор – stetsik, Depositphotos
Цей матеріал був створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені в цьому матеріалі думки жодним чином не відображають офіційний погляд Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.
Обговорення