Напишіть нам

Всі теми

Особистий бренд вчителя: що це і як його створити

Співзасновниця Gres Todorchuk PR Ярослава Гресь на освітньому форумі Liberal Arts розповіла, для чого вчителям персональний бренд і як його розвивати.

Як тільки ви з’являєтеся у віртуальному світі (у соцмережах, – авт.) – ви починаєте залишати там сліди, докази свого існування і формувати персональний бренд.

Лайки, перегляди, коментарі, виступи, цитування і рейтинги – це нова валюта. Компанія Opel вперше продала автівку за перегляди на Youtube. Перегляди стали новими грошима. І ми маємо навчитися з цим працювати. Бо ми – про майбутнє, а не про минуле.

Як будувати персональний бренд? Тільки від вас залежить, чи в соцемережах ви робите публічні експертні висловлювання (наприклад, про те, скільки років має навчатися дитина в школі), чи у вас там коти, голубці й репости. Що скаже про вас Google, якщо ввести ваше ім’я?

Навіщо вчителю бренд?

  • Це можливість впливати. Якщо вас вважають експертом з теми – ви матимете можливість поширювати свої ідеї й популяризувати їх. Вони навіть можуть бути контроверсійними. Наприклад, що навчання в школі має тривати сім років. Якщо у вас є персональний бренд, таке твердження буде придатним до обговорення. Якщо ж бренду немає – люди подумають, що ви з’їхали з глузду.
  • Ви можете бути орієнтиром та надією в час кризи довіри. У час неправдивих новин, які поширюються з надзвичайною швидкістю, люди не знають, кому вірити. Якщо ви будете висловлюватися на тему, в якій ви фахівець, на якій побудований ваш особистий бренд, то станете для людей осередком спокою. Вони хотітимуть бути з вами.
  • Матимете право на помилку. Коли людина знана, і її поважають, вона може помилитися і визнати цю помилку публічно. Визнання зустрінуть оплесками, а не осудом.
  • Можливість монетизації. Якщо ви несете думку, цікаву суспільству, то можете виступати з лекціями і курсами. Є багато можливостей використовувати публічність. Будьте сміливими. Подумайте, що можете зробити, щоб люди збиралися навколо вас.

Що зробити?

  • Подумайте про свій образ. Він має відповідати на запитання: хто я? в чому моя унікальність як вчителя? Ви маєте бути або новатором, або відрізнятися від інших. Ви маєте знайти в собі родзинку.
  • Хто ваша аудиторія? Ви будете говорити з батьками? З вчителями? Чи, можливо, формуєте бренд для дітей? Від цього залежить, які історії та аргументи ви будете підбирати.
  • Щирість – новий тренд. Ваш образ може бути контроверсійним, неоднозначним, але щирим. Тоді ви будете ближчим до людей і подобатиметесь їм більше. Ніхто не любить ідеальних людей. Люди часто грають ролі в соцмережах, намагаються бути кращими, ніж є насправді. Але якщо те, якими ви є вдома, у школі і в публічному полі – не складається в один образ, ця нещирість відчувається.
  • Візуальний, смисловий і емоційний образи мають бути цілісними.
  • Пропишіть свій образ: уявіть його або намалюйте.
  • Більше жодного констатування фактів. Людям не потрібна нова інформація. Вони хочуть знати, що з нею робити. Не повідомляйте в соцмережах новину, бо так може зробити кожен. Сформуйте свій погляд про цю новину. Люди хочуть знати, що ви думаєте. Так ви сформуєте коло однодумців і хейтерів, які з вами не згодні, але їм однаково цікаво вас читати.
  • Будьте послідовними і постійно повторюєте свою мантру. Ви маєте обрати теми і розповідати публічно тільки про них. Їх може бути максимум три. Ви маєте стати експертами у своїх сферах впливу. Тільки тоді ваш образ – цілісний. Якщо ви висловлюєтеся з будь-якого приводу – люди не зрозуміють, хто ви. А вони мають чітко вас ідентифікувати.
  • Оберіть свою емоцію. Вам потрібно написати, які емоції ви хочете викликати в людей, щоб ваш образ був цілісним. З чим люди йдуть від вас у реальному і віртуальному світі? Ви надихаєте чи вас всі бояться? Ви різка? Вперта? Прогресивна? Напишіть. Уся комунікація будується зараз на емоційній складовій.
  • Напишіть три речі, які люди будуть говорити про вас, і які ви будете безкінечно повторювати людям, поки вони це не запам’ятають.
  • Ваше завдання – бути цікавими аудиторії, викликати довіру і залучати до обговорення. Фейсбук занижує пости, які не коментують, бо це означає нецікавий контент. Коли ви висловлюєте свою думку, то даєте людям можливість долучитися до обговорення. Якщо вас цитують – ваш бренд запрацював. Вам треба домогтися, щоб ваш учень повторював ваші слова вдома, щоб журналісти, працюючи над якоюсь освітньою темою, згадали ваше ім’я.
  • Формуйте довкола себе спільноти. Вам потрібна тисяча людей, які вас будуть захищати в будь-якій ситуації, які поділяють ваші цінності. Такої кількості достатньо будь-якому бренду, щоб витримати будь-який удар. Знайдіть тисячу людей, які підтримують вас, і ви зможете абсолютно все.
  • У публічності завжди дві сторони. Будьте готові до темної. Будьте готові, що комусь ваші ідеї не сподобаються. Вас не має це спиняти.
  • Не бійтеся особистих історій. Ви маєте викликати співпричетність. Сміливо розказуйте про невдачі, з якими вже впоралися. Це показує, що ви – звичайна людина.
  • І головне: щиро любіть те, що робите.

Надія Швадчак, “Нова українська школа”

Титульне фото: автор – ArturVerkhovetskiy, Depositphotos

Матеріали за темою

Обговорення