Напишіть нам

Всі теми

“Лицем до дитини”: матеріали для першого інтегрованого тижня у 1 класі

Проект “Лицем до дитини” розпочав викладати у відкритий доступ інтегровані та змістовно-модульні програми. Матеріали, розроблені проектом, відповідають новому Держстандарту початкової освіти. Відповідно їх можна використовувати для навчання учнів НУШ.

Ми подаємо не конспекти уроків – 1 клас НУШ, а ідеї оформлення класу та матеріали для НУШ. Учителі, які працюють за принципами “Лицем до дитини” вже багато років використовують словникові слова (1 клас НУШ), а стіна слів – це стандартне оформлення 1 класу НУШ. Ранкові зустрічі, 7 зон у класі НУШ, завдання з математики, навчання грамоти, вірші для першокласників НУШ – для цього необхідна наочність для 1 класу НУШ”, – зазначили в проекті.

Нижче подаємо матеріали та описи до них, взяті зі сайту проекту.

ВМІННЯ-ЗМІСТ-ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ

У темі “Перший тиждень у школі” інтегруються предмети “Українська мова”, “Математика”, “Я і Україна”, “Образотворче мистецтво”, “Художня праця” і “Трудове навчання”.

Основні поняття та ідеї, представлені для осмислення під час інтегрованої теми:

  • Я є особа, і я маю власне ім’я.
  • Я маю сім’ю.
  • Я маю житло.
  • Я ходжу до школи.
Pershyj-tyzhden-2006-1kl-1

Завантажити документ можна за цим посиланням.

ФРОНТАЛЬНІ-ГРУПОВІ-ІНДИВІДУАЛЬНІ ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ

“Мій клас” – фронтальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям предмету “Я і Україна”:

  • вміє подати своє… ім’я.

“Моє житло” – фронтальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям предмету “Я і Україна”:

  • вміє подати… домашню адресу.

“Моя сім’я” – фронтальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям предмету “Я і Україна”:

  • вміє подати своє ім’я, прізвище, домашню адресу.

“Моя школа” – фронтальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям предмету “Я і Україна”:

  • вміє подати своє ім’я, прізвище.

Складаємо казку” – груповий вид дільності, який відповідає навчальним цілям предмету “Українська мова”:

  • за аналогією з прослуханим, побаченим складає невеличкі оповідання.

“Мій словничок” – вид діяльності парами, який відповідає навчальним цілям предмету “Українська мова”:

  • списує слова… подані друкованим шрифтом (писання).

“Добираємо парами” – вид діяльності парами, який відповідає навчальним предмету “Математика”:

  • користується знаками і позначеннями… 1, 2, 3, 4, 5.

“Школа з геометричних фігур” – вид діяльності парами, який відповідає предмету “Трудове навчання”:

  • складає будівельні споруди, макети з деталей.

“Будуємо будинок” – вид діяльності парами, який відповідає навчальним цілям предмету “Художня праця”:

  • робить індивідуальні та колективні композиції з глини, пластиліну, природного матеріалу.

Куточки (центри, зони, осередки) діяльності у 1 класі – це індивідуальні види діяльності, які розвивають наступні вміння:
“К. математики” – користується знаками і позначеннями… 1, 2, 3, 4, 5. (“Математика”)
“К. письма” – списує слова… подані друкованим шрифтом. “Українська мова” – письмо)
“К. цікавих речей” – використовує деталі найрізноманітніших конструкторів (“Художня праця”)
“К. книжки” – читає невеликі зв’язні тексти (“Українська мова” – читання)
“К. малювання” – малює з натури, з пам’яті (“Образотворче мистецтво”)
“К. конструктора” – втілює образ в різних матеріалах: папері, тканині, фользі, дроті (“Художня праця”)

Pershyj-tyzhden-2006-1kl-2

Завантажити документ можна за цим посиланням.

ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ

Наступні вірші для першокласників НУШ пропонується для використання за принципами “від тексту до букви”.

Вірш “У школі” (автор: Іван Боднарчук, 1910-1990) призначений для читання “ехом” та “відлунням”.

Вірші “Знайомство”, “А ви можете так?” рекомендується подавати у формі гри “Пальчиковий театр”. Вірш “Віршик на дзвіночку” призначений для того, щоб цікаво поділити дітей на групи. Подані віршовані загадки, які вчитель читає учням.

Казка “Де найкраще місце на світі?” (автор: Іванна Савицька) та вірш “Лісова школа” (автор: Роман Завадович, 1903-1985) призначені для зачитування учителькою вголос і сприймання учнями на слух. Вчитель/-ка читає тексти вголос, а учні, зручно розмістившись на килимку, подушках чи рушничках, сидять на підлозі і слухають розповідь.

Додатково на розсуд вчительки подаються тексти:
“Лесик”, “Три слова” – автор Іван Боднарчук (1910-1990) “Соняшник за тином” та “Перше вересня”.

“Декілька порад батькам першокласників” – це матеріали, які включають як поради батькам, так і анкетування, яке рекомендовано провести з батьками під час перших батьківських зборів. Матеріали підготовані вихователькою та вчителькою Світланою Волотовською. На розсуд подано також цитати з відповідей батьків для ознайомлення.

Pershyj-tyzhden-2006-1kl-3

Завантажити документ можна за цим посиланням.

ДИДАКТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ ДЛЯ 1 КЛАСУ

Словникові-карточки складанки до теми, які учні читають, зіставляють з предметами й ілюстраціями та викладають (“Українська мова” – читання).

Математичні карточки з цифрою, словом та відповідною кількістю крапочок призначені для індивідуальної діяльності в “К. математики”.

Стіна слів – це словникові-слова (візуальний словник, словникові карточки) до теми, які пропонуємо використовувати для читання, писання, списування (“Українська мова” – читання, письмо)

Афіша для фронтальної роботи читання ехом і відлунням, з якої згодом можна створити велику книжку для індивідуального читання.

“Лист до батьків” пропонуємо вивісити при вході (в коридорі чи роздягальні) в перший день інтегрованої теми для того, щоб залучити батьків взяти активну участь у проведені теми.

Pershyj-tyzhden-2006-1kl-4

Завантажити документ можна за цим посиланням.

КНИЖЕЧКА ЛЕГКОГО ЧИТАННЯ

Книжечки легкого читання призначені на уроки української мови (читання) для самостійного читання учнями. Не передбачається, щоб кожна дитина отримала примірник кожної книжки. Пропонуємо роздрукувати 5 примірників книжечки на клас.

Запропоновані книжечки легкого читання роздруковуються на аркушах А4 та, зігнувши і скріпивши, пропонуються під час різних видів діяльності.

“Я іду до школи”, автор – Марія Шуневич за поняттями та ідеями:

  • Я маю сім’ю.
  • Я ходжу до школи.
Pershyj-tyzhden-2006-1kl-5

Завантажити документ можна за цим посиланням.

КНИЖЕЧКА-САМОРОБКА

Книжечка-саморобка (“книжечка-зошит”, “індивідуальна книжечка”, “Я автор!”), замінює учнівський зошит й використовується для навчання грамоти у 1 класі НУШ. Використовуючи книжечку-саморобку учень стає співавтором. Важливо пам’ятати, що з такими книжечками робота проводиться в школі, а не вдома.

Формат книжечки передбачає можливість роздрукувати її на папері розміру А4, зігнути, скріпити й використати в класі. Технологія навчання сприяє природному розвитку дитини й заохочує до творчості.

Для цієї теми пропонується “Моя перша книжечка у школі”, яку підготували Інна Канчуга для розвитку навчальних критеріїв:

  • вміє подати своє ім’я, прізвище, домашню адресу (“Я і Україна”)
  • користується знаками і позначеннями… 1, 2, 3, 4, 5 (“Математика”)
  • зіставляє групи предметів за однією суттєвою ознакою (загальнопізнавальне)
  • списує слова і речення, подані друкованим шрифтом (Українська мова” – письмо)
  • малює з натури, з пам’яті, за уявою (Образотвоче мистецтво”)

Матеріали для впровадження інноваційних технологій та інтерактивних методів навчання у початковій школі на тему “Перший тиждень у школі” для 1 класу виготовлені у 2006 році.

Pershyj-tyzhden-2006-1kl-6

Завантажити документ можна за цим посиланням.

Автори: М.С. Войтків (садок-школа “Любисток”, Львів), Світлана Волотовська (садок-школа “Любисток”, Львів), Ірина Гурка (СШ№64, Львів), І.Я. Кацюба (садок-школа “Любисток”, Львів), Л.Ю. Кравченко (садок-школа “Любисток”, Львів), Г.М. Мейта (садок-школа “Любисток”, Львів), О.Я. Міхаленко (садок-школа “Любисток”, Львів), Інна Канчуга (СШ№77, Львів), Ліда Хоршунова (ПШ “Джерельце”, Львів), Марія Шуневич (ДНЗ№14, Львів), Оксана А. Винницька-Юсипович.

“Нова українська школа”

Титульне фото: автор – luminastock, Depositphotos

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber

Матеріали за темою

Обговорення