Теми статті: агенти змін, батькам, вчителям, директорам, інформатика, учням
5 Лютого 2019
1 688
0
Чи знаєте ви, як створити анімацію космічної подорожі? Як за годину розробити гру, в якій кіт переслідуватиме мишеня? Чи як зробити так, щоб робот їхав заданим маршрутом?
Курс Академії Кодування від KyivSmartCitySchool – безкоштовна ініціатива для дітей віком 9-12 років, де їх вчать програмувати. Уже 10 шкіл Києва долучились до проекту та відкрили в себе ІТ-факультативи.
Команда KyivSmartCity, проекту “розумного” міста, планує й надалі розширювати курси для столиці. До того ж, програма, за якою навчаються діти, є у вільному доступі та може стати у пригоді вчителям інформатики.
Курс розроблено спільно з Академією Кодування та фондом BrainBasket і за підтримки КМДА. На заняттях дітей навчають кодувати за допомогою Scratch – візуальної мови програмування, яку розробили 2007 року в Массачусетському технологічному інституті. Відмінність Scratch від інших систем у тому, що вона повністю візуальна.
У середовищі Scratch використовують уявні цеглинки LEGO, з яких навіть найменші діти можуть зібрати прості конструкції. Система така сама, як у справжньому конструкторі: збирати так звані програми-процедури з блоків. Між іншим, у Великобританії під час реформи початкової освіти інформатику замінили програмуванням саме на базі мови Scratch з першого класу – відтоді вона обов’язкова для вивчення.
Також на курсах дітей вчать керувати спеціальними роботами mBot, що виглядають як іграшкові автомобілі. До прикладу, можна запрограмувати робота, аби він виконував роль патрульного та їздив тільки по намальованій чорній лінії, або навчити його об’їжджати перешкоди чи проходити лабіринт без сторонньої допомоги.
Журналістка “Нової української школи” поговорила зі співкоординаторкою ініціативи KyivSmartCity Ярославою Бойко про те, як виникла ідея створення проекту, як відбуваються уроки програмування та як можна долучитись школам.
Ярослава Бойко впевнена, що інноваційні рішення щодня кидають виклик традиційній шкільній програмі. Саме тому вирішили почати із навчання дітей. Для реалізації проекту команда залучила активних керівників та вчителів інформатики київських шкіл, з якими раніше співпрацювала, проводячи шкільні хакатони та ІТ-факультативи.
“Якщо ми не відповідатимемо вимогам сьогодення – не будемо першими. Оскільки майбутнє – за молодим поколінням, наше завдання – передати їм досвід та допомогти адаптуватись у цьому технологічному світі. Ми спільно виховуємо нове покоління smart-киян, які будуть знати, як розробляти проекти для покращення життя в місті”, – ділиться Ярослава.
До того ж, співкоординаторка пояснює, що програмування розвиває індивідуальні якості, критичне та аналітичне мислення, емоційний інтелект, уяву та креативність. Адже треба застосувати неабиякі зусилля, аби вигадати шляхи вирішення поставлених завдань. До прикладу, потрібно створити гру, де котик бігатиме за мишкою. Для цього треба продумати кожен крок героїв, вирахувати можливі точки зустрічей, вигадати поведінку та мету.
“Навички програмування дозволяють дітям мислити швидко та чітко: вони з легкістю встановлюють логічний ланцюжок подій і можуть передбачити, що буде далі. Це і є закон програмування”, – говорить Ярослава.
Нині KyivSmartCitySchool має 3 курси: Академію Кодування, SoftSkills та Arduino. Останні – це курси з основ технічного конструювання та програмування, організовані спільно з КПІ ім. Ігоря Сікорського. Arduino стартує 22 лютого, заявку можна подати тут.
Між іншим, нещодавно команда розпочала проект екомоніторингу в столичних школах. Там фахівці розповідають та демонструють дітям, як визначати якість води, повітря та організовувати збір і сортування відходів. Діти самостійно можуть вимірювати рівень освітленості за допомогою люксметра під керівництвом експерта.
Також рахують кількість дерев, які ростуть біля школи та визначають параметри навколишньої території. Це – для обліку зелених насаджень у картографічному додатку, який KyivSmartCity планує розробити згодом. Долучитись до проекту можна, написавши на електронну пошту команди (team@kyivsmartcity.com).
В Академії Кодування дітей навчають ментори проекту з безкоштовного навчання основам програмування TechnologyNation та IТ-волонтери. Заняття відбуваються щосуботи в KyivSmartCityHub протягом години. На уроці кожна дитина отримує ноутбук, за яким працює. Курс складається з 10 таких уроків та триває орієнтовно 2,5 місяці.
У кожній групі – близько 10 дітей. Саме тому, за словами співкоординаторки, значно легше знайти індивідуальний підхід до кожного. Предмет викладають “з нуля”. Відтак, від учнів не вимагають попереднього знання структурного програмування чи основ алгоритмізації.
“Ми також мотивуємо дітей ставити запитання. Бо дуже важливо, щоб вони не проґавили якийсь елемент у кодуванні, а зрозуміли і засвоїли його на початковому етапі. У програмуванні одні елементи залежать від інших”, – зазначає Ярослава.
Ще одна засада такого навчання – не намагатись вирішити завдання замість дитини. Ментори спонукають учня, якому щось не вдається, самостійно знайти вихід та радше підштовхують його до правильного рішення. Це, мовляв, і розвиває в дитини критичне мислення та вміння виходити зі складних ситуацій.
“У нас немає “шкільної” атмосфери в хабі. Діти сидять у кріслах-мішках, із ноутбуками. Усі уроки відбуваються у форматі гри. У кінці курсу ми завжди влаштовуємо так звану церемонію нагородження, де видаємо дітям сертифікат про проходження курсу та смачні подарунки”, – розповідає Ярослава.
Вона каже, що про Школу не треба навіть надавати реклами. Зазвичай інформація про курс поширюється серед батьків, діти яких успішно його пройшли. Буває й таке, що нові учні приходять за порадами до тих, хто вже пройшов курси.
“Розумієте, сучасні діти і так більшість часу проводять з новими технологіями: телефонні та комп’ютерні ігри, спілкування в чатах з друзями, пошук в інтернеті. Ми, натомість, допомагаємо їм використовувати технології з користю“, – пояснює співкоординаторка.
Аби потрапити до Школи, треба заповнити аплікаційну форму та зачекати своєї черги. Для київських шкіл, які мають бажання стати партнерами KyivSmartCitySchool та відкрити факультативи, треба заповнити заявку тут, або написати на пошту team@kyivsmartcity.com, або відправити повідомлення на сторінці у Facebook.
В ІТ-осередках у школах викладають самі вчителі інформатики. Перед цим вони проходять підготовку в Kyiv Smart City Hub із менторами Академії Кодування. Тривалість навчання залежить від швидкості, з якою вчителі опановують інформацію. До прикладу, було заняття, що тривало тільки день.
Понад 300 дітей уже отримали сертифікати про успішне завершення навчального курсу. Команда KyivSmartCity вирахувала, що впродовж 2019-2020 років їм вдасться залучити до освітніх програм понад 10 000 учнів разом із батьками. Кажуть, таким чином виховають нове smart-покоління.
Марія Марковська, “Нова українська школа”
Усі фото надані командою KyivSmartCity
Обговорення