Напишіть нам

Всі теми

#книгоНУШ: Що радять читати освітяни (Частина 1)

З моменту, як EdCamp Ukraine оголосив збір книжок для освітянської бібліотеки, минуло більше тижня. За цей час освітяни порадили вже чимало книжок, і “Нова українська школа” публікує першу добірку.

Нагадуємо, що ці книжки ввійдуть до бібіліотеки Осередку навчання освітян упродовж життя “Біла ворона’, створеного рухом EdCamp в Україні. А книжку з підписом та побажанням людини, яка її передала, можна отримати, підтримавши кампанію організації на Спільнокошті.

Також розказуйте про збір книжок для бібліотеки Нової української школи із хештегом #книгоНУШ!

А якщо ви хочете рекомендувати книгу для ініціативи – зв’яжіться, будь ласка, з EdCamp Ukraine: for@edcamp.org.ua чи у Facebook – представники організації розкажуть, як долучитися.

Віктор Круглов (Генеральний директор видавництва “Ранок”)

“Нещодавно видавництво “Ранок” видало книгу освітнього експерта Пасі Салберґа “Фінські уроки 2.0”. Ця книга стала світовим бестселером, і сьогодні її уроки потрібні Україні як ніколи.Тридцять років тому фінські вчителі та учні, як і наші зараз, вимагали більшої свободи та довіри. Історія їхнього успіху обов’язково стане джерелом натхнення для вітчизняних агентів змін, тому що вона ґрунтується не на жорстких рішеннях, конкуренції та закритті проблемних шкіл, а насамперед – на повазі до вчителя та дитини.

Як стверджує сам автор книжки, це історія альтернативних рішень. Я раджу кожному, кого хвилює майбутнє наших дітей, засвоїти ці уроки зараз, щоб школа нарешті перестала бути монстром, якого бояться та ненавидять сучасні діти”.

Ілля Філіпов, керівник освітнього проекту EdEra

“Образование – рок-н-ролл, тот, кто учит – рок-звезда.

Присоединяюсь к флешмобу #КнигоНУШ, организованному EdCamp Ukraine и передаю в их кампанию по сбору средств книгу “Вы, конечно, шутите, мистер Фейнман” со своими подписью и пожеланием.

Об этой книге я рассказываю всё время и везде. Автобиография великого ученого, одного из отцов квантовой физики, Ричарда Фейнмана, в формате вольной и искренней истории.

Эта книга о разрушении стереотипов, о неприятии надменности и показательной серьезности, о желании раскрываться, следовать за своими порывами и увлечениями, об умении дурачиться и совмещать в одном человеке гениального ученого и балагура. С другой стороны, это очень серьезная книга. В ней рассматриваются проблемы высшего образования, которые актуальны и сейчас, проблемы развития науки и повсеместный карго-культ, важность черпания знаний из разных научных школ, проблемы преподавания и преграды, которые необходимо преодолевать учителю и ученому. Эта книга о вызовах в образовании, эта книга о вызовах в выборе своего собственного пути, эта книга о рок-н-ролле”.

Іванна Коберник, радниця міністра освіти

“Ця книга однаково буде цікавою і для батьків, і для вчителів. По-перше, тому що вона написана доступною живою мовою, хоча в ній багато досліджень, цифр і аналізу. Аманда Ріплі дослідила чотири шкільні системи і показала: до успіху (в цьому випадку це високі результати в міжнародному тестуванні підлітків PISA) можна йти різними шляхами, але все ж є певні закономірності”.

Галина Титиш, співзасновниця ГО “Смарт освіта” та “Батьківський контроль”

“Купила собі книжок для душі і “Малалу” для #КнигоНУШ

Планувала порадити в бібліотеку “Розумників” Аманди Ріплі, але Іванка Коберник вже передала її. Тож від мене буде Малала.Це книжка про неймовірну цінність освіти.

Як можна сумувати за своїми книжками і підручниками так само, як хтось сумує за вимушено покинутими домашніми улюбленцями.Як, попри страх смерті і каліцтва (у Малалу стріляли таліби), можна добиватися права ходити до школи.Як одна дитина, один вчитель, одна ручка і книга можуть змінити світ”.

Микола Скиба, експерт з освіти Українського інституту майбутнього

“Тут EdCamp класну справу затіяв, #КнигоНУШ називається. Тож приймаю челендж від Олександра Елькіна і ділюся своєю книжкою для педагогів. Це Джейсон Вумек “Піднімаючи планку”. Чому саме ці автор і книжка? Автор починав кар’єру вчителем в одній з американських шкіл. Нявність ясної візії, фаховий розвиток і відкритість до нового допомогли йому відкрити в собі талант бізнес-тренера і письменника. У своїй праці він покроково розкриває алгоритм формування простих, але надзвичайно дієвих звичок персональної ефективності. Одна з них подягає у вмінні знайти продуктивне застосування, що зазвичай утворюються як вимушені паузи між основними справами. А скільки їх набігає за день? За місяць? За роки? І не обов’язково йдеться про якісь надзусилля. Іноді важливо просто глибоко розслабитися і отримати сили підняти планку своїх орієнтирів. Я переконаний, що вчитель не має зациклюватися на планах уроків, стандартах, оцінках та інших атрибутах. Піднімати власну планку і допомагати це робити іншим. Власне, про це книжка, яку один чи одна з вас зможе отримати з моїми нотаками і побажаннями як результат підтримки проекту EdCamp “Педагогічний апгрейд” на платформі Спільнокошт. Хай вас надихають нові висоти))))”.

Марина Гончаренко, співзасновниця Impact Hub Odessa

“Команда EdCamp Ukraine знову надихає!Цього разу вони надихнули мене нарешті розповісти – в рамках флешмобу #книгоНУШ – про книгу, що є вже протягом численних тижнів настольною для мене та всієї команди Лабораторії освітніх змін.Так, це вже майже класичний твір Фредеріка Лалу – “Компанії майбутнього”.

Шановне вчительство, не турбуйтесь – це не бізнес-мануал для компаній. Це цікаво написана, повна практичних порад та реальних кейсів книга про организації – іх типи, різні стилі менежменту та внутрішніх відносин.Як створити та працювати організацією без “керівництва” та “підлеглих”? Без страху, напруження, інтриг та діскримінації? В атмосфері довіри та творчості?Засади, практичні поради та практики “бірюзових” організацій – все це викладено максимально простою та доступною мовою.Фредерік Лалу розповідає нам про те, на що ми сподівалися та у що вірили – дійсно горизонтальні, демократичні та гнучкі, але в той же час конкуретноспроможні та ефективні організації існують. Більш того – майбутнє саме за такими.Саме такими ми мріємо бачити й наші школи (і приклад саме такої школи наведено у книзі)”.

Оленка Севернчук, менеджер креативних освітніх проектів у ГС “Освіторія”

“Я хотіла було написати, що книга, яку я однозначно рекомендую прочитати кожному, хто небайдужий до Нової української школи, і поставити її на полиці шкільних бібліотек – це, звісно ж, “Розумники” Аманди Ріплі. Але поки я збиралася, її вже порадила Іванна Коберник. “Ну лан! Це круто, що саме Іванна!”, – подумала я і пішла спати.

Наступного ранку я вирішила, що ще кращий варіант – це “Організації майбутнього” Лалу. Відкриваю фб і шо??? Перший же пост у стрічці від Марини Гончаренко, яка така вся красіва стоїть посеред Impact Hub Odessa і тримає в руках Фредеріка! Ну шо за нєвєзуха! “Лан!”,– знову подумала я. “Це круто, шо саме Марина!”.

І тут прозріння! Як я могла забути про Кена Робінсона й “Школу майбутнього” (чи її теж уже хтось порекомендував???). Адже це саме вона про “розслабитися і шукати задоволення”, про “відпустити”, про “повірити в себе й свою дитину”, про “випадкові невипадковості”, про “нерозкриті таланти і потенціал”, про “хай йому грець, усьому стандартизованому й шаблонному!” і ще багато “про”, яких нам бракує на порозі НУШ!”.

“Нова українськ школа”

Фото та рекомендації взято зі сторінок героїв матеріалу.

Титульне фото: автор – Anastasia Zhenina, Unsplash

Матеріали за темою

Обговорення