Напишіть нам

Всі теми

Чому яскраві кольори не завжди на користь дітям? Основи дизайну для початкової школи

Стіни пофарбовані в усі кольори веселки, яскраві плакати в кожному куточку, іграшки на всіх полицях, до того ж – роботами учнів заклеєні всі стіни. Саме так дехто бачить ідеальний простір для дитячого навчання. Чи насправді такий вибух кольорів допомагає створити мотивувальний освітній простір – розбиралася журналістка проєкту “Дружня школа”.

У 2019 році видано інформаційний посібник Новий освітній простір, який ви можете завантажити за цим посиланням. У ньому експертно описано, як створити зручне, інклюзивное, безбар’єрне середовища. Саме таке, яким має бути шкільний простір відповідно до концепції НУШ. Окремий розділ присвячено колористиці. Прості правила допоможуть створити умови для навчання з огляду на вікові особливості (для створення початкової, базової та старшої школи).

Дітям 7-11 років складно концентрувати увагу. Яскраві кольори і безліч елементів цьому не сприяють. Експерт з предметно-просторового планування, доцент Київського національного університету технологій і дизайну Данило Косенко підкреслює, що в оформленні шкільного простору варто відмовитись від візуально агресивних елементів, кольорів та деталей, що спотворюють структуру простору й тим самим дезорієнтують школярів.

  • Більш привабливі для довгого перебування в приміщенні теплі кольори, які, до того ж, стимулюють рухову активність. У той час як помірно холодна колірна атмосфера має більш діловий характер і пасує для приміщень для старших учнів.
  • Для оформлення класів початкової школи можна використовувати нейтральну колірну гаму, збалансовану кольоровими акцентами чи елементами.
  • Треба бути обережними зі спробами створити нейтральну атмосферу за допомогою проміжних кольорів між теплими та холодними (наприклад, відтінки зеленого чи рожево-пурпурового). Ці кольори автор називає “емоційно нестійкими”, що можуть дратувати, якщо таких елементів забагато.
  • Те саме стосується використання контрастних поєднань. Хоча контрасти більш виразні, справляють сильніше враження, їх надмірність стомлює, викликає роздратування. Краще уникати таких поєднань в оформленні навчального простору.
  • Кольори, що відрізняються лише за світлотою та насиченістю, але є близькими за колірним тоном, сприяють заспокоєнню. Аби таке приміщення не виглядало занадто монотонним, рекомендують додати акцент у вигляді комплементарного (додаткового) кольору.

Олександра Дмитренко, журналістка проєкту “Дружня школа”, спеціально для “Нової української школи”

Титульне фото: автор – pressmaster, Depositphotos

Цей матеріал був створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені в цьому матеріалі думки жодним чином не відображають офіційни погляд Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.

лого_дружня школа

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber

Матеріали за темою

Обговорення