Теми статті: батькам, вчителям, директорам, ПрямуємоРазом
29 Квітня 2019
1 951
0
Сучасні діти багато часу проводять перед моніторами, тож пояснювати складні речі легше через екрани. І найкраще – через великі екрани кінотеатрів, вважають організатори Чілдрен кінофест. Те, що дитина переглядає фільм не вдома, а в громадському місці, виховує культуру поведінки, культуру глядача і підвищує планку кіно як явища.
Разом із програмним директором фестивалю Іллею Дядиком, PR-директоркою Тетяною Малою та регіональними координаторками Ганною Алад’євою (Краматорськ) і Наталією Міюшкович (Львів) “Нова українська школа” з’ясовували, чому дитяче кіно важливе і як воно може вплинути на суспільство.
“Чілдрен Кінофест” – це міжнародний фестиваль для дітей та підлітків, який відбудеться в Україні вшосте з 31 травня до 9 червня. Його головна мета – виховати нове покоління кіноглядачів в Україні, розвинути практику сімейного культурного дозвілля та просувати мистецтво кіно. Відвідати кінофестиваль можна буде у 24-х містах України.
Повний перелік міст та інформацію про реєстрацію дивіться за цим посиланням. Усі покази безкоштовні. Перелік фільмів можна переглянути за цим посиланням.
На думку команди організаторів фестивалю, нове покоління глядачів – це люди, які готові сприймати якісне кіно. Тобто ходити на сеанси не тільки бойовиків, екшенів та іншого масового продукту, але й дивитися фестивальне кіно.
Це покоління небайдужих людей, які реагують на те, що відбувається у світі, з навколишнім середовищем та з іншими людьми. Формувати ж це покоління потрібно змалечку, впевнені у Чілдрен кінофест. Тому фестиваль намагається пояснювати взаємини людини з людиною і зі світом, показувати гострі теми у повно- та короткометражних фільмах.
Після сеансів діти обговорюють те, що їх зачепило, не сподобалося і як би вони вчинили у подібній ситуації. Комплекс програми кінофестивалю та обговорення у результаті мають виховати людину, яка вміє критично мислити.
Серед переліку, де відбуватиметься ЧКФ, – переважно великі міста. Інколи це пояснюють відсутністю приміщень кінотеатрів у населених пунктах. Проте, щоб показати дітям кіно та запросити кінофестиваль до свого міста наявність кінозалу – не критична, переконує координаторка ЧКФ у Краматорську Ганна Алад’єва.
“За відсутності приміщення кінозалу регіональні організатори шукають альтернативу, наприклад, готелі, міські будинки культури, школи. Головне – шукати варіанти. Так було в нас у Краматорську: одного разу ми влаштували фестиваль у готелі. Головне – знайти проектор”, – каже пані Ганна.
До програми фестивалю відбирають стрічки, які б допомагали розвивати інклюзивну культуру, толерантність. Порушуються ті теми, які викликають у дітей запитання (або ж запитання точно виникнуть після перегляду). Зокрема, каже Ганна Алад’єва, дітям легше сприймати та розуміти складне, коли з екранів до них говорять такі ж діти.
PR-директорка ЧКФ Тетяна Мала додає:
“Дуже часто тема, яка піднята за допомогою кіно, серйозніше та змістовніше буде сприйнята дитиною, ніж коли їй просто щось розказати. Важливо в дитячому кіно в легкій формі розказати про щось дійсно суттєве з елементами виховання. Згодом це допоможе і в дорослому житті, і у виборі серйознішого кіно”.
Цього року захід відбудеться вшосте. Для деяких міст ЧКФ переріс у дещо більше, ніж фестиваль. Зокрема, у Краматорську кінофест допомагає дітям відволіктися від подій і гуртує громаду міста навколо ідеї кіно. За словами координаторки Ганни Алад’євої, діти, які були глядачами минулих років, стають волонтерами, долучаються також аніматори.
Загалом тенденція збільшення охочих потрапити на ЧКФ однакова у всіх містах. Діти, які приходили колись з батьками, бабусями – сьогодні приводять друзів, що збільшує попит та примножує кількість глядачів якісного кіно.
Зокрема, ще один важливий напрям політики “Чілдрен кінофест” задля зміни суспільства – соціальний. У кожному з міст, де відбувається захід, є певна кількість місць, виділених виключно для дітей з сімей із несприятливими умовами, переселенців або дітей з інтернатів. Таким чином організатори допомагають розвиватися культурі глядача та кіно, незалежно від матеріального статусу.
Оксана Сенів, спеціально для “Нової української школи”
Усі фото надані організаторами
Обговорення