Теми статті: вчителям, директорам, закон про освіту, НУШ, якість освіти
23 Жовтня 2017
10 811
0
До сьогодні в загальній системі забезпечення якості освіти важливе місце посідала атестація закладів освіти.
У новому Законі України “Про освіту” такого інструменту немає. Та це не слід розглядати як скасування зовнішнього контролю за діяльністю закладів освіти взагалі.
З’явилися нові інструменти, насамперед, інституційний аудит закладів освіти, який можна вважати замінником атестації.
Ключовими відмінностями інституційного аудиту від атестації є таке:
Ще деякі відмінності зазначено в таблиці:
Атестація закладу освіти | Інституційний аудит |
Визначення: немає. | Визначення: Інституційний аудит – це комплексна зовнішня перевірка та оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти, які забезпечують його ефективну роботу та сталий розвиток (ЗО-2017, ст. 45.1). |
Сфера застосування: дошкільні, середні, позашкільні та професійно-технічні навчальні заклади (ЗО, ст. 15.5). | Сфера застосування: заклади дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти (ЗО-2017, ст. 45.1). |
Завдання: визначення відповідності освітніх послуг, які надаються навчальними закладами, державним стандартам певного освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівня (ЗО, ст. 15.5). | Мета: оцінювання якості освітньої діяльності закладу освіти та вироблення рекомендацій щодо:
|
Хто проводить:
|
Хто проводить:
|
Як часто проводять:
– у загальноосвітніх навчальних закладах - лише за рішенням МОН за поданням органу громадського самоврядування загальноосвітнього навчального закладу або відповідного органу управління освітою; – державних позашкільних навчальних закладів – лише за рішенням МОН або інших центральних органів виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади; – комунальних позашкільних навчальних закладів – лише за рішенням Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських, районних державних адміністрацій та підпорядкованих їм органів управління, у сфері управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади, органів місцевого самоврядування; – приватних позашкільних навчальних закладів – лише за рішенням власника (засновника), МОН, інших центральних органів виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної, Київської та Севастопольської міських, районних державних адміністрацій та підпорядкованих їм органів управління, у сфері управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади, органів місцевого самоврядування (ЗЗСО, ст. 40.3; ЗДО, ст. 21.3; ЗПШО, ст. 10.5). |
Як часто проводять:
– у закладі освіти, який має низьку якість освітньої діяльності; – за ініціативою засновника, керівника, колегіального органу управління, вищого колегіального органу громадського самоврядування або наглядової (піклувальної) ради закладу освіти (ЗО-2017, ст. 45.6; ЗЗСО, ст. 40.2). |
Можливі наслідки:
|
Можливі наслідки:
|
Оприлюднення результатів:
|
Оприлюднення результатів:
на сайтах закладу освіти (за наявності), засновника (крім засновника приватного закладу освіти) та органу, що здійснив інституційний аудит (ЗО-2017, ст. 45.3). |
Додаткові норми:
|
Додаткові норми:
|
Володимир Бахрушин, член Національної команди експертів з реформування вищої освіти, головний експерт з питань освіти Реанімаційного пакету реформ, член робочої групи з розробки Закону “Про освіту”
Обговорення