7 220
0
Міністерство освіти і науки затвердило Орієнтовну навчальну програму підготовки тренерів для учителів Нової української школи.
Про цей йдеться в наказі МОН №97 від 5 лютого, опублікованому на сайті Інституту модернізації змісту освіти.
“Програма побудована на засадах безперервної формальної, неформальної та інформальної освіти і надає можливості її пролонгованого застосування в системі професійного розвитку вчителів на державному, регіональному, місцевому, організаційному (шкільному) та індивідуальному рівнях“, – зазначено у додатку до наказу.
Програма складається з 60 годин дистанційного курсу та 60 годин очного навчання, що включає підготовку тренерів у громадських та інших освітніх організаціях.
Модуль 1. Особливості навчання вчителів як дорослої аудиторії
1.1. Прийоми організації аудиторії, презентації тренера та знайомства.
1.2. Мотивація аудиторії до професійного розвитку та навчання.
1.3. Інтерактивні методи навчання дорослої аудиторії.
1.4. Навчання дорослих з опорою на власний досвід. Навчальні кейси.
1.5. Урахування групової динаміки в процесі навчання. Створення сприятливого психологічного мікроклімату в групі. Попередження та подолання конфліктів у групі.
1.6. Визначення результатів навчання. Індивідуальна та групова рефлексія.
Модуль 2. Інформаційні технології підготовки вчителів початкових
класів Нової української школи
2.1. Консультування вчителів щодо реєстрації та навчання на дистанційних етапах підвищення кваліфікації.
2.2. Методика використання електронних ресурсів для підготовки вчителів початкових класів до реалізації Концепції “Нова українська школа”.
2.3. Самостійна робота вчителів з електронними ресурсами “Нової української школи”.
Модуль 3. Огляд модулів і тем “Типової освітньої програми організації і проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладами післядипломної педагогічної освіти”
3.1. Світоглядні засади концепції “Нова українська школа”. Учитель як носій і провідник змін.
3.2. Зміст початкової освіти у вимірі суспільних змін та реформування освіти.
3.3. Педагогіка партнерства: сутність, основні принципи.
3.4. Основи інклюзивної освіти.
3.5. Організація ефективного і безпечного освітнього середовища.
3.6. Інтеграція: тематичний і діяльнісний підходи.
3.7. Особливості викладання навчальних предметів інтегрованого курсу “Я досліджую світ”.
3.8. Критичне мислення.
3.9. Кооперативне навчання.
3.10. Гра по-новому – навчання по-іншому з LEGO.
3.11. Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів.
Модуль 4 (вибірковий). Методична робота в системі Нової української
школи – післядія навчання вчителів
4.1. Нові пріоритети, зміст і технології професійного розвитку вчителів у Новій українській школі.
4.2. Інноваційні напрями роботи методичних об’єднань у Новій українській школі.
4.3. Узагальнення досвіду вчителів Нової української школи та його використання в процесі професійного розвитку педагогів.
4.4. Особливості створення і захисту авторських розробок учителів.
4.5. Визначення освітніх потреб і запитів учителів при підготовці варіативної складової навчання.
Завантажити документ можна за цим посиланням.
Нагадаємо, МОН затвердило типову програму підвищення кваліфікації вчителів Нової української школи Інститутами післядипломної освіти, а також визначило дати для проведення відповідних курсів.
На сайті студії онлайн-освіти EdEra стартувала реєстрація на обов’язковий онлайн-курс для вчителів Нової української школи, які візьмуть перші класи у 2018 році. Курс розпочався 1 лютого. Також у МОН написали лист-роз’яснення щодо цього курсу.
Окрім того, МОН винесло на громадське обговорення проекти Типової навчальної програми початкової школи.
Підручники, які використовуватимуть для першачків у новому навчальному році, почнуть укладати після затвердження Кабміном нового Державного стандарту початкової загальної освіти. Новий Державний стандарт початкової загальної освіти зараз узгоджується в Кабміні.
У 2017/2018 навчальному році 100 шкіл по всій Україні пілотують проект нового Державного стандарту початкової загальної освіти, а в 2018/2019 навчальному році за цим Стандартом будуть вчитись усі перші класи.
“Нова українська школа”
Фото: автор – Andreas Klassen, Unsplash
Обговорення