1 023
0
Україна максимально врахує висновки Венеціанської комісії, проте не відмовиться від мовної статті нового закону “Про освіту”.
Про це сказав заступник міністра закордонних справ Василь Боднар у коментарі “Дзеркалу тижня”.
“Щойно з’являться висновки Венеціанської комісії, ми їх максимально врахуємо. Але, імплементуючи це рішення, Україна не збирається відмовлятися ні від закону “Про освіту”, ні від статті 7“, – пояснює позицію української влади Боднар.
Водночас він наголошує, що Україна готова до діалогу щодо впровадження мовної статті з кожною країною.
“Ми виходимо з необхідності забезпечити рівний доступ усіх громадян України до української мови. При цьому ми не порушуємо прав національних меншин, а тільки даємо їм додаткові можливості інкорпоруватися в українське суспільство” – зазначає заступник міністра.
На його думку, нинішнє становище національних меншин у країні – дискримінаційне.
“Без знання державної мови представники національних меншин не можуть повноцінно реалізуватися в Україні. Закон “Про освіту” виправляє цю несправедливість“, – додав Боднар.
Нагадаємо, що 6 листопада Лілія Гриневич виступила перед послами країн-членів НАТО, зазначивши, що Україна готова врахувати рекомендації Венеціанської комісії щодо нового освітнього закону, якщо вони не шкодитимуть вивченню української мови.
28 вересня Міністерство закордонних справ України спрямувало закон “Про освіту” на експертизу до Венеціанської комісії. А 12 жовтня ПАРЄ ухвалила в своїй резолюції майже всі поправки угорців та румунів.
У МОН зазначили, що ця резолюція має рекомендаційний характер, та повідомили, що висновок Венеціанської комісії оприлюднять приблизно 10 грудня. Також Україна домовилась з Польщею та Болгарією щодо імплементації мовної статті.
Окрім того, у Міносвіти розробили проект базового навчального плану, в якому прописали кількість годин для вивчення мов національних меншин у початкових класах. Міносвіти планує поступово збільшувати відсоток викладання українською в школах національних меншин так, щоб у старших класах 60% предметів викладали державною мовою.
Окрім того, у МОН розповіли про різні моделі впровадження мовної статті для різних національних меншин.
Повний текст статті є тут.
Фото: автор – Andrew Neel, Unsplash
Обговорення