2 124
0
Венеціанська комісія приблизно 10 грудня оприлюднить свої висновки щодо нового закону “Про освіту”.
Про це сказала міністр освіти і науки Лілія Гриневич, передає “Еспресо” з посиланням на “Інтерфакс-Україна”.
На запитання щодо позиції Міністерства закордонних справ Угорщини стосовно нового освітнього закону Гриневич зазначила:
“Основною подією на шляху врегулювання цієї ситуації є рішення Венеціанської комісії, засідання буде 8 грудня, і орієнтовно 10 грудня мають бути опубліковані рекомендації Венеціанської комісії“.
Вона додала, що ці висновки будуть враховані у впровадженні закону “Про освіту” та розробці подальших освітніх законів.
“Ми можемо відштовхнутися від цих рекомендацій і далі вже імплементувати статтю про мову навчання закону “Про освіту” вже через спеціальний закон, наприклад, “Про загальну середню освіту”, – сказала міністр.
Окрім того, на думку Гриневич, у Верховній Раді не назбирається голосів, щоб змінити мовну статтю.
“Я не бачу поки перспектив, щоб у залі парламенту ми могли зібрати більшість на внесення змін в цю статтю, тому що під час другого читання закону “Про освіту” саме це формулювання стало предметом консенсусу“, – додала Гриневич.
Нагадаємо, що 6 листопада Лілія Гриневич виступила перед послами країн-членів НАТО, зазначивши, що Україна готова врахувати рекомендації Венеціанської комісії щодо нового освітнього закону, якщо вони не шкодитимуть вивченню української мови.
28 вересня Міністерство закордонних справ України спрямувало закон “Про освіту” на експертизу до Венеціанської комісії. А 12 жовтня ПАРЄ ухвалила в своїй резолюції майже всі поправки угорців та румунів.
У МОН зазначили, що ця резолюція має рекомендаційний характер, та повідомили, що висновок Венеціанської комісії з’явиться не раніше кінця 2017 року. Після цього Україна домовилась з Польщею та Болгарією щодо імплементації мовної статті.
Також у Міносвіти розробили проект базового навчального плану, в якому прописали кількість годин для вивчення мов національних меншин у початкових класах. Міносвіти планує поступово збільшувати відсоток викладання українською в школах національних меншин так, щоб у старших класах 60% предметів викладали державною мовою.
Окрім того, у МОН розповіли про різні моделі впровадження мовної статті для різних національних меншин.
Повний текст статті є тут.
Фото: автор – Matthias Zomer, pexels.com
Обговорення