Теми статті: батькам, вчителям, директорам, дистанційна освіта, закордонний досвід, навчаємось разом, ПрямуємоРазом, учням
28 Травня 2020
5 715
0
Після карантину фінські школярі 14 травня повернулися за парти. Усього на два тижні. Далі – літні канікули. Уряд визнає, що картина успішності восени може бути різною. До того ж, не виключають другу хвилю пандемії коронавірусу. Тому вже зараз говорять про можливе поєднання дистанційного навчання та обмеженого відвідування школи.
Як фінські школи виходили з карантину, дізнавалася журналістка “Нової української школи”.
Напередодні відкриття шкіл Міністерство освіти Фінляндії опублікувало загальні рекомендації для дошкільних і шкільних закладів:
Окремі інструкції стосуються гігієни та прибирання приміщень і містять такі правила:
Класи треба регулярно дезінфікувати та провітрювати, а двері залишати відчиненими, щоб уникнути дотиків учнів. Маски одягати не рекомендують.
Кожна школа застосовувала інструкції за власними потребами, зважаючи на можливості й реалії.
Анні Лоукоміетс, яка викладає в 4 класі, каже, що дирекція школи перед навчанням уточнила всі інструкції з учителями.
“Деякі інструкції все ще не дуже реалістичні. Здебільшого, вони стосуються дотримання дистанції між дітьми. Я розмістила частину парт у фоє перед своїм класом (тому інструкції давала окремо двом групам дітей, – ред.)“, – каже вона.
Навчання в школі організоване так, щоби діти більше часу проводили надворі.
Директор фінсько-французької гімназії Карі Ківінен розповідає, що навчання відбувалося у дві зміни: зранку й по обіді. Про успішний досвід цієї школи в запровадженні медіаграмотності “Нова українська школа” писала цього року.
Кілька місяців тому в навчальному закладі сталася пожежа, було пошкоджено 40 класів. Тож навчалися переважно в тимчасовому приміщенні. Ось, що робили в школі:
Ліля Коотінен навчається в 10 класі в одній із Гельсінських шкіл. Розповідає, що її клас, у якому 25 учнів, починає навчання о 9.00 і навчається в спортзалі. Саме там була можливість розмістити парти з дотриманням безпечної дистанції. У кожному приміщенні, де немає умивальника, мають бути дезінфікувальні засоби.
“Нам заборонено торкатися жодних дверей чи комп’ютерів (для уроків інформатики діти приносили свої ґаджети, – ред.)“, – каже дівчина.
У школі Лілі за класами впродовж дня теж закріплюють одного вчителя. Але, крім свого предмету, він повинен забезпечити школярів завданням з інших предметів і простежити за їхнім виконанням. Завдання заздалегідь готують інші вчителі.
Санні Лойнен – 10 років. Її батько Сіттен розповідає, що донька дуже хотіла до школи, бо скучила за друзями. Навчання для її класу починалося об 11.00. Санні найбільше були до вподоби перерви. Напередодні весь клас з учителем обговорював, у які ігри вони б хотіли пограти.
“Ми грали в “заморозки”, коли треба було завмерти в певній позі, зображаючи того чи іншого казкового героя, доганялки, але домовлялися не торкатися одне одного”, – каже учениця.
У 5 класі Реетти Неемі 25 дітей. Вона розповідає, що встежити за дітьми, щоби вони не обіймалися, не торкалися, не наближалися одне до одного під час перерв неможливо. Бійок між дітьми, каже, теж не уникнути.
Проводити уроки фізкультури та музики теж важко, оскільки спортивні зали зазвичай зайняті старшокласниками. Та й музичні інструменти чи спортивні знаряддя, якими користуються зазвичай усі, тепер не вистачає.
Спортивні секції почали працювати, але кількість дітей у них не повинна перевищувати 10 осіб.
Ноора Рейнікайнен – вчителька молодших класів у школі, де навчаються багато дітей різних національностей. У її класі 21 учень.
“Ми більше виходимо надвір, діти багато часу проводять, граючись. Поряд зі школою є ліс, і тому діти люблять, коли я пропоную провести урок на свіжому повітрі”.
У перші дні навчання Ноора провела тестування з більшості предметів, щоби побачити рівень дітей.
“Поки ми вчилися дистанційно, я регулярно перевіряла, як діти засвоїли матеріал, що спричиняє труднощі, кому потрібні детальніші пояснення. Тому для мене і для моїх учнів отримані вже в школі результати тестів не стали великим сюрпризом. Я добре знаю рівень знань кожного”.
Ольга Головіна, “Нова українська школа”
Титульне фото: автор – gpointstudio, Depositphotos
Цей матеріал підготовлено за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені тут погляди жодним чином не можуть сприйматися як офіційна думка Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.
Обговорення