Теми статті: вчителям, директорам, література, НУШ, початкова освіта
2 Березня 2020
11 665
0
Авторська група “Лицем до дитини” підготувала інтегроване навчання на тему “Праця в сім’ї Тараса Шевченка” для 2-го класу.
Переглянути навчальні матеріали можна на сайті проєкту або нижче.
Традиційно учні початкової школи повинні вивчити напам’ять вірш Тараса Шевченка. Проте мало хто з дітей та дорослих згадує техніку запам’ятовування з радістю та захопленням.
Тому в чителі, які навчають і розробляють інтерактивні методи навчання та інноваційні методи навчання за принципами “Лицем до дитини”, пропонують перенести навчання та вивчення літературної спадщини Тараса Шевченка у старші класи.
Натомість, ми заохочуємо впровадження інноваційних технологій в початкову школу, а саме нестандартні уроки, які охоплюють як не всі, то більшість освітніх галузей чи традиційних предметів. Пропонуємо конспекти інтегрованих уроків у початковій школі для 2 класу – “Праця в сім’ї Тараса Шевченка”.
У темі “Праця в сім’ї Тараса Шевченка” інтегруються предмети “Українська мова” (розвиток мовлення і читання), “Я і Україна” та загальнонавчальні навички і вміння.
Основні поняття та ідеї представлені для осмислення під час інтегрованої теми:
“Мозковий штурм” – фронтальний вид діяльності, який розвиває поняття, що Тарас Шевченко – це видатна постать, яка народилася і діяла в Україні.
“Усна лічба” – фронтальний вид діяльності, який застосовує активні прийоми навчання і сприяє розвитку вміння рахувати, застосовувати правильну послідовність чисел.
“Порівнюємо колись і сьогодні” – це груповий вид діяльності, який відповідає організаційним критеріям загальнонавчальних навичок і вмінь:
“Диктант” – це вид діяльності, який проводиться парами, під час якого учні одне одному диктують наперед заготовлений текст і разом виправляють правописні помилки.
“Хто це? Що це?”, “Хто з чим працює”, “Хрестиківка / Кросворд” – групові види діяльності, які відповідають загальномовленнєвим та контрольно-оцінним критеріям загальнонавчальних умінь і навичок:
Тексти “Вірші Тараса Шевченка” і “Тарас і сестра” – оформлені у формі діалогу і призначені для читання парами.
“Що я знаю і хочу знати про Тараса Шевченка”, “Я – Тарас” – індивідуальні види діяльності, які розвивають поняття:
Оголошення теми тижня пропонуємо вивісити при вході (у коридорі чи роздягальні) за кілька днів перед початком інтегрованої теми, а також залучити батьків взяти активну участь у проведені теми.
Текст “Малий Тарас чумакує” письменника Антіна Лотоцького (1881-1949).
Пропонуємо, щоб учителька прочитала учням текст уголос, а учні слухали казки, зручно розмістившись на килимку, подушечках чи на рушничках на підлозі класу.
Запропоновано таблиці для інтегрованого тематичного інтерактивного навчання.
Taras-Shevchenko-2006-2kl-3Картки для групових діяльностей: “Порівнюємо колись і сьогодні”, “Хто це? Що це?”, “Хто з чим працює”, “Хрестиківка / Кросворд”.
Картки для видів діяльностей парами: картки для диктантів “Тарас чумакував”, “Розповіді старших”, “Малий Тарас”, “Сім’я Тараса”, “Тарас Шевченко”; діалоги для читання “Вірші Тараса Шевченка”, “Тарас і сестра”.
Вірші-афіші до теми, які пропонуються використати для читання унісоном.
Taras-Shevchenko-2006-2kl-4Книжечки легкого читання призначені для уроків української мови для самостійного читання учнів. Не передбачається, щоб кожна дитина отримала примірник кожної книжечки.
Запропоновані тексти для читання роздруковуються у форматі книжечки на аркушах А4 та які, зігнувши і скріпивши, пропонується використати під час навчання. Роздрукувати 5 примірників книжечки на клас.
“Праця сім’ї Тараса” підготувала Ліда Хоршунова за поняттями та ідеями:
Матеріали для впровадження інноваційних технологій у початковій школі на тему “Праця в сім’ї Тараса Шевченка” для 2 класу виготовлені у 2006р.
Авторки:
Дивіться також “Як цікаво розказати про Тараса Шевченка в першому класі? Інтегровані матеріали для тематичних днів”
“Нова українська школа”
Титульне зображення: Тарас Шевченко – Автопортрет (Полотно, олія)
Обговорення