Напишіть нам

Всі теми

Як створити бібліотеку в класі НУШ

Вміння читати і розуміти прочитане є наскрізним умінням для всіх ключових компетентностей, визначених Державним стандартом початкової освіти. Читацька компетентність – не лише навичка читання. Це ще й уміння та навички, знання й цінності, завдяки яким учень зможе шукати в тексті потрібну інформацію, аналізувати її, інтерпретувати, оцінювати та застосовувати для вирішення завдань, – пишуть у своїй науковій статті кандидати наук із Мукачівського державного університету.

Учні, які навчаються у класах із добре організованими бібліотеками, більше взаємодіють із книжками, більше читають і загалом краще ставляться до читання, а також мають вищі досягнення в цій справі. Про це свідчить дослідження 2005 року (National Assessment of Educational Progress Report, 2005).

“Проєкт дружня школа” публікує кілька порад про те, де взяти книжки і як організувати класну бібліотечку.

ДЕ ВЗЯТИ КНИЖКИ

Залучіть друзів із мережі

Той, хто читає, зазвичай із радістю ділиться книжками. Зверніться до друзів на своїй Facebook-сторінці. Можливо, хтось подарує дитячу книжку для вашої класної бібліотеки.

Запитайте у випускників

Можливо, у ваших колишніх учнів, які зараз навчаються в середній чи старшій школі (або й закінчили навчання), знайдуться хороші книжки, якими вони захочуть поділитися.

Подаруйте від себе або попросіть батьків

Розповідає вчителька пілотного класу НУШ київської школи №35 Галина Олещинська: “До нас двічі приїздили письменники з видавництвом “Фонтан казок”. Ми спілкувались, купували книжки за моїм вибором. Першого разу я витратила свої гроші, а вдруге – батьки учнів. Маємо повні тексти деяких творів з нової читанки та ще й книжки, підписані авторами! Я приношу книги, які вже з сином прочитали. Діти діляться своїми. Полички пустими не бувають”.

ЯКІ КНИЖКИ МАЮТЬ БУТИ У КЛАСНІЙ БІБЛІОТЕЦІ

Ті, які діти хочуть прочитати

Ніхто з учнів не підійде до полиці, доки там не буде книжки, яка їх цікавить. Запитайте дітей про їхні улюблені жанри, авторів, нехай вони долучаться до створення бібліотеки. Організуйте день, в який учні приносять до класу улюблену книжку.

Ті, які потрібно прочитати

Бібліотека – джерело інформації, тут учні навчаються досліджувати світ. Тому добре, якщо в бібліотеці будуть відображені теми, які ви вивчаєте під час навчального року: з математики, історії, географії, науки.

ЯК ДОБРЕ ОРГАНІЗУВАТИ ПРОСТІР

За можливості зробіть класну бібліотеку місцем, де учням хотітиметься досліджувати і проводити час. Кольорові килимки, зручне місце для читання (наприклад, крісло-мішок) сприятимуть дитячій цікавості.

Фото з пілотного класу НУШ, надане Галиною Олещинською

Книжки можна розділити на художні і нон-фікшн. Учителька Моллі Мелой каже, що поділ на такі дві секції спрощує учням пошуки.

У її класі художні книжки розміщені на полицях за алфавітним порядком, але зрозуміло, що молодші школярі можуть легко переплутати, куди їх повертати. Учителька ніколи не вимагала досконалого порядку, але все ж хотіла, щоб автор, чиє прізвище починається на С, не був у секції П. Тому вона створила кольорові закладки.

За словами Моллі, тепер книжки повертаються на свої місця впродовж усього року. А якщо хтось помиляється – це легко вирахувати через прогалину в кольоровому спектрі (переглянути фото, як Моллі організувала свій клас, можна тут).

Нон-фікшн літературу Моллі зберігає у спеціальних корзинах. У кожній – книжки з певної теми, серії чи автора (перелянути фото можна за цим посиланням).

За матеріалами: 

Надія Швадчак, “Нова українська школа”

Титульне фото: автор – , Depositphotos

Цей матеріал був створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені в цьому матеріалі думки жодним чином не відображають офіційний погляд Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber

Матеріали за темою

Обговорення