Теми статті: батькам, вчителям, директорам, НУШ, учням
4 Жовтня 2019
2 869
0
Ми не знайшли кращого способу привітати вчителів з їхнім днем, як нагадати про шість історій крутих педагогів. Думаємо, ці тексти дуже добре ілюструють, чому вчителі важливі.
“Я вже не згадаю причину вибору професії. Пам’ятаю лише, що завжди хотіла стати вчителькою“, – каже Ольга Мірошникова.
Вона – вчителька початкових класів 294-ї школи Києва. Вона почала апробовувати новий Держстандарт ще 2017-го. У 2018 році її другий клас долучився до числа пілотних класів Нової української школи. Зараз вона також тренерка вчителів НУШ.
25 років педагогічного стажу об’єднали вчительку української мови та літератури Оксану Коцюрубу та вчительку географії Ірину Синю. Після закінчення університету вони викладали у школах, а трохи згодом – у лікарні.
Пані Оксана та пані Ірина навчають дітей, які лікуються у Західноукраїнському спеціалізованому дитячому медичному центрі, що у Львові. Щороку через їхні уроки проходять близько 800 учнів.
Нестандартні розміри спортивної зали. Вона значно менша, ніж у більшості шкіл. Але це не завадило команді школярів 75-ї гімназії Києва посісти друге місце у змаганнях з волейболу серед шкіл Печерського району.
У цій гімназії дітям задають домашні завдання з фізкультури, спортивна зала відкрита для всіх охочих погупати м’ячем на перервах, а ті, хто в підготовчій групі, обурюються, чому їм не можна на рівні з усіма бігати під час занять. Це історія про одного вчителя фізкультури, предмет якого люблять усі учні.
“Ви знаєте, за 4 роки школа з нашою директоркою розцвіла”, – зустрічає нас педагог-організатор Ярина Знатеняк в селі Жовтанці, що на Львівщині.
Якщо їхати трасою зі Львова до Луцька – видно школу. Не через те, що вона близько до дороги, а тому, що розфарбована у веселкові кольори. Це – Жовтанецький опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів.
На дверях кабінету директорки висить намальований портрет, який їй подарували діти на День вчителя. Жанна Король позує біля нього:
“Правда, подібна? Це ж краще, ніж квіти, – каже. – Прошу, кличте мене просто на ім’я. Ми у школі практикуємо такі звертання“.
Вчителька музики зі США Мелісса Сальгеро вражає харизмою – з легкої руки під її акомпонемент дорослі українські слухачі співають на її лекції. А вже через кілька хвилин усі завмирають, коли вона показує звук за допомогою перцю і бубна чи те, як звучить стілець, якщо до нього прикласти камертон. Вона працює в одному з найпроблемніших районів Нью-Йорка, де 59% дітей живуть у бідності.
Цього року Мелісса ввійшла до десятки найкращих вчителів премії Global Teacher Prize. У Новопечерській школі вона розказала і показала, як працює зі своїми учнями, і на яких трьох китах тримається її робота.
При вході до Львівської середньої загальноосвітньої школи №68 висять ватмани із написом “Угода” та відбитками дитячих долонь.
“Першокласники зобов’язані бути чемними, дружніми та старанними учнями”, – обіцяють написи. На початку навчального року угоди уклали одинадцятий клас із першим. Таку ініціативу замість формальної лінійки втілив шкільний парламент, що складається з 8-10 класів.
“Останнім часом ми запрошуємо на педради наш парламент, аби обговорити шкільні питання. Діти задоволені, що їхню думку сприймають на рівні з учителями. І школа стає ефективнішою”, – пояснює директор школи Павло Гнус.
Море, сонце, діти поряд… Вона була на пляжі, коли раптом зателефонував директор школи, яку колись сама закінчувала і в якій давно хотіла вчителювати. “Люда, завтра приходь. Є кілька годин математики”. Людмила Серкіз ще не знала, який сюрприз чекає на неї 30 серпня.
Це історія про вчительку математики Тернопільської школи №14, в якої на уроках не тиша, а робочий гамір, пройдений матеріал повторюють з допомогою настінного годинника, а на перервах до її класу забігають старшокласники пограти в шахи на змайстрованій її шестикласниками дошці.
Хтось з дітей читає в гамаку, троє йдуть біговою доріжкою з підручниками в руках, ще кілька видерлися на шафу із зошитами, деякі підтягуються на перекладині, біля батареї примостилася невеличка компанія.
Так навчаються у класі фінського вчителя Юкки Сіннемякі. Як діти створювали рухливий клас разом з учителем і чому учні Юкки показують кращі результати з математики.
“Нова українська школа”
Титульне фото: автор – poznyakov, Depositphotos
Обговорення