Теми статті: батькам, вчителям, директорам, навчаємось разом, НУШ, ПрямуємоРазом, учням
12 Червня 2019
6 313
0
Фінська підтримка реформи української школи – це чотирирічна програма співпраці між Україною, Фінляндією і ЄС. Проект, бюджет якого становить 8 млн євро, фінансується Міністерством закордонних справ Фінляндії (6 млн євро) та Європейською Комісією (2 млн євро). “Навчаємось разом” – коротка назва, бренд проекту. Його поділено на три кластери. Роботи триватимуть до липня 2022 року. Журналістка “Нової української школи” розповідає, що експерти проекту робитимуть в Україні.
Керівник проекту – Арто Ваахтокарі, головний технічний радник, старший викладач Школи підготовки вчителів Гельсінського університету (University of Helsinki).
Національний координатор проекту – Роман Шиян, заступник директора ІМЗО.
“Навчаємось разом” складається з трьох кластерів:
Кластер 1. Підготовка вчителів
Включає в себе підтримку підготовки вчителів 1-4 класів для реалізації програм НУШ, а також розробку альтернативних систем професійного розвитку, включаючи онлайн-курси і систему наставництва та сертифікації.
Кластер 2. Популяризація освіти
Включає в себе підтримку підвищення обізнаності про реформу освіти, формування позитивного ставлення до освіти та вчителя.
Кластер 3. Освітнє середовище
Включає в себе підтримку розробки і використання електронної платформи для фахівців і учнів в галузі освіти, а також розробку стандартів для директорів шкіл та виробництво навчальних матеріалів.
Наскрізний для всіх кластерів – мовний компонент – пов’язаний з вдосконаленням викладання української мови як другої для національних меншин. Йдеться про підготовку вчителів, комунікаційні кампанії та розроблення навчальних матеріалів.
Загалом фінський проект діє на центральному, регіональному та місцевому рівнях, проте мовний компонент зосереджений у Чернівецькій та Закарпатській областях.
Кластер 1. Підготовка вчителів
У межах першого кластеру мають виконати такі завдання:
Активності:
Протягом 2019-2020 років у межах кластеру заплановано шість модулів для тренерів НУШ із застосуванням змішаного навчання і методів співпраці (частину тренінгів уже провели).
Теми:
Очільники кластеру:
Координатор кластеру – Олена Лінник, державний експерт директорату дошкільної і шкільної освіти МОН.
Радник кластеру – Туйя Лаурен, експерт з освіти, старший менеджер консалтингової компанії FCG.
Кластер 2. Популяризація освіти
Цей кластер виконуватиме такі завдання:
Активності:
Основна цільова аудиторія – вчителі, адміністрація школи та батьки та широка аудиторія. Існує також специфічна аудиторія в Чернівецькій та Закарпатській областях.
Очільники:
Координатор кластеру – Тетяна Голубова, начальник управління з питань інформаційної політики та комунікацій МОН.
Радник кластеру – Пасі Рейнікайнен, головний виконавчий директор фінського інституту освіти (Finnish Education Institute), кандидат наук.
Кластер 3. Освітнє середовище
Цей кластер включає такі завдання:
Активності:
Очільники:
Координатори кластеру – Станіслав Горський, радник міністра освіти і науки України, Олена Дубовик, заступник директора ІМЗО.
Радник кластеру – Яркко Лампіселька, старший викладач кафедри хімії та фізики Гельсінського університету (University of Helsinki), кандидат наук.
Очікується, що вплив “Фінської підтримки реформи української школи” буде оцінюватися за трьома основними показниками: наскільки поліпшилось суспільне сприйняття освіти та чи підвищились задоволеність роботою вчителів і рівень компетентності учнів.
Ольга Головіна, “Нова українська школа”
Титульне фото: автор – belchonock, Depositphotos
Обговорення