24 Червня 2018
62 507
0
Склали нову добірку відповідей на ваші запитання. У цьому матеріалі відповіді про:
Ця посада передбачена. Згідно з наказом МОН №1205 від 06.12.2010 “Про затвердження Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти”, посади заступника директора школи з навчальної, навчально-виховної роботи потрібно вводити з такого розрахунку: 0,5 штатної одиниці – за наявності шести-дев’яти класів, 1 штатна одинця – 10-20 класів, 1,5 штатної одинці – 21-29 класів, 2 штатні одиниці – 30 і більше класів.
Водночас, у школах I-III ступенів, які мають один-чотири 9-11 класи, кількість посад заступників директора збільшується на 0,5 штатної одиниці, п’ять і більше 9-11 класів – на 1 штатну одиницю. У межах вказаних норм за наявності двадцяти одного і більше класів має бути введено не менше 0,5 штатної одиниці посади заступника директора з виховної роботи.
Проте в цьому наказі написано: “Керівникам закладів надається право у разі виробничої необхідності змінювати штати окремих структурних підрозділів або вводити посади (крім керівних), не передбачені штатними нормативами для даного закладу, в межах фонду оплати праці, доведеного лімітними довідками на відповідний період. Заміна посад працівників може здійснюватись лише в межах однієї категорії (педагогічного, господарсько-обслуговуючого тощо) персоналу”.
Також відповідно до Закону України “Про освіту” (стаття 26), керівник закладу освіти в межах наданих йому повноважень призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їхні функціональні обов’язки.
Отже, посада заступника з виховної роботи передбачена, але директор школи має право змінити штат заступників з виховної роботи чи навіть прибрати цю посаду, якщо в цьому є потреба (і якщо в школі менше 21 класу).
Рішення про це ухвалюють органи місцевого самоврядування та заклад освіти.
Відповідно до Закону України “Про загальну середню освіту” (стаття 43), утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладів загальної середньої освіти фінансуються за рахунок коштів засновника (засновників) цих закладів.
Водночас, цьогоріч з державного бюджету виділено 998,7 мільйона гривень на оснащення початкових класів. Згідно з Постановою Кабміну від 4 квітня 2018 р. № 237, 40% цієї суми спрямовують на закупівлю дидактичних матеріалів (розподіл субвенції між місцевими бюджетами здійснюється з урахуванням кількості класів початкової школи); 40 % – на закупівлю сучасних меблів (з урахуванням кількості учнів початкових класів); 20% – на закупівлю комп’ютерного обладнання, мультимедійного контенту (з урахуванням кількості закладів, в яких є початкова школа).
Водночас, місцеві бюджети мають дофінансувати школи. Закладам, розташованих у містах обласного значення, місцевий бюджет дає не менш як 30%; закладам, розташованих у районах та ОТГ – не менш як 10%; закладам, розташованих у селах (селищах), що мають статус гірських населених пунктів, та в населених пунктах, розташованих на лінії зіткнення, – не менш як 5%.
Що можуть закуповувати за кошти субвенції, регулює Наказ МОН від 13.02. 2018 р. № 137 “Про затвердження примірного переліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для навчальних кабінетів початкової школи”. Місцева влада разом зі школою визначають, що саме потрібно придбати для школи. Наприклад, якщо в школі вже є пристрій принтер-сканер-копір, то його можуть не закуповувати, а спрямувати кошти на іншу потрібну річ. Окрім того, під час розподілу субвенції між школами мають дотримуватись зазначеного вище співвідношення щодо статей витрат.
Вимоги щодо меблів є в Наказі МОН №283 від 23.03.2018 р. “Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи”.
Це належить до компетенції Міністерства охорони здоровʹя України. Ознайомитись з вимогами ви можете в Державних санітарних правилах та нормах, які затверджені Постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 № 63 “Державні санітарні правила і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу”.
Там написано таке: “Колір поверхні стелі, стін, меблів повинен бути жовтим, зеленим або бежевим (матових пастельних тонів). Стелю, верхні частини стін, віконні рами та двері слід фарбувати у білий колір, коефіцієнт відбиття якого 0,8; в кабінетах технічних засобів навчання (ТЗН) стіна, яка є фоном до екрану (телевізор, кінопроектор), повинна бути пофарбована в жовтий або бежевий колір з коефіцієнтом відбиття 0,6; класна дошка повинна мати матову поверхню, пофарбовану в темно-зелений, коричневий колір з коефіцієнтом відбиття 0,1-0,2”.
Підготовка до навчання в школі не передбачена нормативною базою в галузі освіти. Є лише програми для закладів дошкільної освіти.
Може. Головне – щоб виконувався Державний стандарт початкової освіти.
У НУШ передбачено інтегрований предмет “Мистецтво”.
Відповідно до угоди з ЦК Профспілки педагогічних працівників МОН, можна “передавати уроки з окремих предметів у початкових класах, в т. ч. уроки іноземної мови, фізичної культури, образотворчого мистецтва, музики, інформатики лише спеціалістам за наявності об’єктивних причин та обов’язкової письмової згоди учителів початкових класів, забезпечуючи при цьому оплату праці відповідно до положень п. 74 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти”.
Щодо цього діють ті ж правила, визначені Галузевою угодою між Міністерством освіти і науки та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2016-2020 роки. Передавати уроки з окремих предметів у початкових класах, в т. ч. уроки іноземної мови, фізичної культури, образотворчого мистецтва, музики, інформатики лише спеціалістам потрібно за наявності об’єктивних причин та обов’язкової письмової згоди учителів початкових класів, забезпечуючи при цьому оплату праці відповідно до положень п. 74 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти.
Так. це можна зробити. Проте вчитель початкових класів має письмово погодиться передати годину фізичної культури іншому вчителю (хореографії). Водночас, урок все одно матиме назву фізична культура.
Наявність і перевірка щоденників не вимагається нормативною базою.
Законодавством така вимога не передбачена. Учитель може складати для себе конспект уроку, якщо йому це потрібно, у зручній для себе формі.
Відповідно до Наказу МОН від 13.07.2017 №1028 “Про проведення всеукраїнського експерименту на базі загальноосвітніх навчальних закладів”, пілотні класи залишаються.
Додати учнів у ці класи можна. Проте, відповідно до Закону України “Про загальну середню освіту” (стаття 14), наповнюваність класів не повинна перевищувати 30 учнів.
Сертифікація педагогічних працівників ще не працює. Передбачається, що її можна буде пройти з 2019 року (Прикінцеві положення закону “Про освіту”).
З 2018/2019 навчального року всі перші класи працюватимуть за новим Стандартом.
Другокласники будуть навчатись за старим Стандартом (окрім пілотних класів). Проте вчителі отримали академічну свободу – тож, можуть обирати методи викладання. Зокрема, і ті, що використовуватимуть у класах НУШ.
До слова, курс-підготовку до НУШ на сайті EdEra прийшли чи не всі вчителі початкової школи – отже, більшість з них уже ознайомлена з методиками і підходами НУШ.
Вікових обмежень немає. Чинне трудове законодавство дозволяє працювати людині в пенсійному віці.
“Нова українська школа”
Титульне фото: автор – garagestock, Depositphotos
Обговорення