14 Листопада 2017
23 382
0
У цій добірці ми зібрали відповіді на запитання про конкурс директорів шкіл, кадрову автономію керівника закладу освіти та багато інших.
Щодня ми отримуємо багато запитань на абсолютно різні теми. Якщо в цій добірці ви не знайшли відповідь на надіслане вами запитання, значить вона з’явиться в наступному матеріалі.
Чи дозволяються перевірки на уроках експериментальних класів?
Нормативними документами МОН це не передбачено. Перевірки можуть відбуватися за погодженням з директором і вчителем.
За яким навчальним планом має навчатися перший клас, коли в апробації нових навчальних матеріалів у рамках пілотного проекту “Нова українська школа” бере участь лише один предмет – французька мова?
Дослідно-експериментальна робота проводиться в 100 школах по всій Україні. В апробації не може бути лише один предмет, пілотується весь експериментальний навчальний план. Його затверджено МОН.
Хто має матеріально забезпечувати пілотні школи?
Фінансування і забезпечення матеріально-технічної бази закладу освіти належить до повноважень органів місцевого самоврядування.
Якщо термін контракту директора закінчується, то посада керівника стає вакантною чи управління освіти може продовжити контракт без конкурсу?
У разі закінчення терміну контракту керівника освітнього закладу його засновник мусить оголосити конкурс на заміщення цієї посади. Засновник, згідно з частиною другою статті 26 Закону “Про загальну середню освіту”, має затвердити положення про конкурс на посаду керівника закладу освіти.
Я, як директор школи, вже можу звільняти вчителів з посад? Незважаючи на те, що не я підписував з ними угоди?
Так. Стаття 26 Закону “Про загальну середню освіту” надає керівникам закладів освіти право винаймати та звільняти педагогічних працівників. Натомість управління освіти позбавлені цього права.
Яка максимальна кількість учнів у класі в Новій українській школі?
Згідно зі статтею 14 Закону “Про загальну середню освіту”, наповнюваність класів закладів загальної середньої освіти не може перевищувати 30 учнів.
Як бути приватному навчальному закладу, ліцензованому у 2016 році? У зв’язку з відміною атестацій ми не можемо видавати документи про освіту випускникам у 2018 році.
Ліцензії на провадження освітньої діяльності стали безстроковими в усіх згідно із Законом “Про ліцензування видів господарської діяльності”. Про це зазначено в Прикінцевих положеннях.
Ліцензії на провадження видів господарської діяльності, “які є чинними на день набрання чинності цим Законом та мали обмежений термін дії, є безстроковими і можуть бути, за заявою ліцензіата, переоформлені відповідним органом ліцензування безкоштовно у тижневий строк”.
Отже, ліцензія буде діяти до тих пір, поки не буде анульована відповідно до Закону у зв’язку з порушенням ліцензійних умов за результатами перевірки.
Проте досі залишається чинним пункт 64 Положення про загальноосвітній навчальний заклад, згідно з яким приватний заклад освіти може видавати документи державного зразка про відповідний рівень освіти лише за умови наявності ліцензії та після проходження атестації.
Очевидно, цей пункт суперечить Закону “Про освіту”, який відмінив атестацію як таку, а тому не має діяти і не може мати будь-які правові наслідки. Отже, під час внесення змін до Положення, цей пункт має бути виключений.
Під час конкурсного набору педагогів в опорну школу перевага надаватиметься досвідченим педагогами чи менш титулованим спеціалістам?
Це залежить від керівника школи. Директор школи може проводити конкурс і формулювати вимоги на свій розсуд, а може й не проводити конкурс, якщо не вбачає в цьому потребу.
Якою має бути температура повітря в школах, та хто несе відповідальність за недотримання вимог?
Спершу розглянемо температурні норми в школах. У Державних санітарних правилах і нормах влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів зазначено, що температура в класах, кабінетах, актовій залі має бути 17-20°C. У спортивній залі допустимою є температура 15-17°C, а в роздягальнях при спортзалах – 19-23°C. У бібліотеці температура повинна бути 16-18°C, у медкабінетах – 21-23°C, у вестибюлі та гардеробі – 16-19°C, у туалетах – 17-21°C, а в приміщеннях з умивальниками – 20-23°C.
У позаурочний час в приміщеннях шкіл повинна підтримуватись температура не нижче 15°C.
Також у санітарних правилах і нормах зазначено, що в разі зниження “температури повітря до мінус 20 град. C при швидкості руху повітря більше 5 м/с і при підвищенні вологості вище 80% для учнів початкових класів та при t град. мінус 24 град. C - для учнів 5-12 класів, а також при надзвичайних ситуаціях органи місцевої виконавчої влади приймають рішення про тимчасове призупинення навчання учнів”.
Отже, якщо ви виявили, що в школі не дотримуються зазначених санітарних норм, то спершу потрібно визначити відповідального. Якщо це центральне опалення – то відповідальним є виконавчий орган міської або районної ради, якщо автономне шкільне опалення – то керівник школи.
Тоді потрібно писати звернення на ім’я відповідальної особи з вимогами виправити ситуацію. Перевагою буде, якщо під зверненням підпишуться багато людей. Окрім батьків, зацікавленими в цьому можуть бути й вчителі – адже вони так само, як і діти, щодня мусять проводити багато годин у холодному приміщенні.
Окрім того, ми радимо пошукати грантові проекти з енергоефективності або подавати відповідні проекти на участь у конкурсі громадських бюджетів. В Україні вже є школи, які завдяки участі в подібних проектах утеплили стіни, вікна та перейшли на автономне опалення.
Якщо планується створення закладу освіти І-ІІ ступеня, то яке найменування буде правильним? У складі такого закладу буде два структурні підрозділи, кожен з яких матиме своє Положення? Як називатиметься посада керівників таких підрозділів?
Останній абзац частини 1 статті 9 Закону “Про загальну середню освіту” говорить, що тип закладу визначається за найвищим рівнем:
“Заклад загальної середньої освіти, що реалізує освітні програми на декількох рівнях загальної середньої освіти, має тип закладу вищого рівня, на якому провадиться освітня діяльність”.
Очевидно, заклад І-ІІ ступенів має називатися “гімназія”, оскільки заклади освіти ІІ ступеня, згідно з цією ж статтею Закону, мають назву “гімназія”. Повна ж назва може виглядати так: “Гімназія № міста N” або “Гімназія І-ІІ ступеня № міста N”. На нашу думку, в назві правильно зазначати назву міста, а не відповідної міської чи районної ради.
За структурою це буде гімназія, у складі якої є структурний підрозділ початкова школа. У гімназії буде статут, в якому зазначатиметься, що в її складі є структурний підрозділ початкова школа, і Положення про початкову школу затверджується, наприклад, керівником закладу.
Змін щодо найменування посад наразі немає. У гімназії буде директор, в якого буде заступник з початкової освіти.
Водночас, звертаємо увагу, що це лише наше бачення вирішення цього питання. Міністерство, очевидно, має віришити це питання або через нову редакцію Закону “Про загальну середню освіту”, або через якісь роз’яснення.
Редакція “Нової Української Школи” дякує заступнику директора Департаменту правового забезпечення – начальнику Відділу нормативної роботи та правової експертизи Олександру Сичу за допомогу в підготовці цього матеріалу.
Титульне фото: автор – gustavofrazao, Depositphotos
Обговорення