1 394
0
Наступного навчального року МОН планує перепідготувати 20 тисяч вчителів, які в 2018-2019 навчальному році набиратимуть перші класи Нової української школи.
Про це міністр освіти Лілія Гриневич заявила під час зустрічі зі студентами Літньої школи журналістики газети “День”.
Гриневич повідомила, що в серпні на педагогічних конференціях відбудеться презентація нового стандарту початкової школи, а з 1 вересня розпочнеться його пілотування в 100 школах по всій Україні.
Також міністр висловила жаль з приводу того, що Верховна Рада не ухвалила новий закон про освіту до кінця сесії. Проте Гриневич впевнена, що його винесуть на розгляд у вересні.
“Критично важливо, щоб законопроект ухвалили у вересні, бо тоді ми ще встигаємо закласти до бюджету на 2018 рік кошти, які повинні сприяти запровадженню положень закону“, – зазначила глава МОН.
Окрім того, міністр розкрила суть прийдешньої реформи.
“Основна ідея реформи полягає в тому, щоб ми перейшли від школи, де “напихають” дітей переважно теоретичними знаннями, до школи сучасного життя. Компетентність – це певне ядро знань. Але як навчитись шукати необхідні знання й уміти застосовувати їх у вирішенні практичних індивідуальних і професійних завдань?” – сказала Гриневич.
Відповідаючи на запитання про опорні школи, Лілія Гриневич розповіла, що в селах школи не закриватимуть, якщо там є достатня кількість учнів. Також там працюватиме початкова школа, адже вона має бути “якнайближче до місця проживання дитини”.
“На думку Міністерства освіти і науки, у сільській місцевості зараз можна відкривати клас, якщо є хоча б п’ятеро дітей одного віку. І якщо є навіть три дитини різних вікових категорій у межах початкової школи, до них приїжджатиме вчитель і займатиметься з ними”, – зазначила міністр.
Опорні ж заклади діятимуть для учнів середньої та старшої школи, оскільки саме там дитині дуже важливо мати доступ до якісної освіти, аби конкурувати з учнями інших шкіл.
“Опорна школа повинна бути суттєво кращою, ніж теперішні навчальні заклади. […] Також уряд зобов’язав органи місцевого самоврядування, які сьогодні в результаті децентралізації мають значно вищі доходи до своїх місцевих бюджетів, ремонтувати дороги одночасно з відкриттям опорних шкіл”, – додала міністерка.
Також вона допустила можливість дистанційного компоненту в навчанні учнів із сіл, але лише за умови якісного інтернету.
Обговорення