29 002
0
Міністерство освіти і науки видало методичні рекомендації, як вчителям підвищувати кваліфікацію.
Відповідний документ опублікувала на своїй fb-сторінці заступниця міністра освіти і науки Любомира Мандзій.
Порядок стосується всіх шкіл, незалежно від форми власності та підпорядкування.
“Ніхто не може заборонити педагогічному працівникові чи обмежити його право “вільно обирати” будь-які програми підвищення кваліфікації чи їхні складові (модулі тощо), форми і види підвищення кваліфікації, а також вільно обирати суб’єкта підвищення кваліфікації“, – наголошують у міністерстві.
У відомстві рекомендують вчителям зробити самоаналіз власних потреб. Зокрема, педагогу потрібно зрозуміти: перелік компетентностей, які треба покращити; які є пропозиції на ринку послуг підвищення кваліфікації.
Підвищення кваліфікації передбачає такі напрями:
Підвищення кваліфікації планують у два етапи.
“На першому етапі здійснюється перспективне планування у поточному році на наступний календарний рік через затвердження педагогічною радою на основі пропозицій педагогічних працівників орієнтовного плану підвищення кваліфікації, що має містити інформацію про загальну кількість педагогічних працівників, які проходитимуть підвищення кваліфікації, основні напрями та орієнтовний перелік суб’єктів підвищення кваліфікації”, – зазначено в рекомендаціях.
Водночас, заклади самі вирішують строки та процедуру подання педагогами пропозицій щодо ПК.
Другий етап розпочинається після того, як заклад затвердить кошторис на рік.
“Керівник закладу освіти має забезпечити невідкладне оприлюднення загального обсягу коштів, передбаченого для підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу освіти”, – наголосили у МОН.
Протягом 15 календарних днів після того, як учитель ознайомився з кошторисом, він має подати конкретні пропозиції щодо власного підвищення кваліфікації, які мають містити інформацію про:
Детальніше дивіться у документі нижче.
Лист-19-141-від-04.03.2020-Щодо-підвщення-кваліфікаціїї-ПП-ЗЗСОЩоб надавати вчителям послуги підвищення кваліфікації, організація чи фізична особа мають розробити програму.
Читайте також “Як вчителю підвищити кваліфікацію поза ІППО – механізм”
До того ж, кожна школа має мати план підвищення кваліфікації вчителів.
Дивіться також “Які можливості має вчитель для підвищення кваліфікації у 2020 році – роз’яснення МОН”
До створення методичних рекомендацій були залучені не тільки представники МОН та держустанов, а і громадянського суспільства. Серед них – EdCamp Ukraine, Смарт освіта, Prometheus, КРОНА, Український інстиут майбутнього.
Повний перелік залучених осіб дивіться за цим посиланням.
“Нова українська школа”
Фото: автор – SergeyNivens, Depositphotos
Обговорення