1 082
0
У Міністерстві освіти та науки зазначили, що в України є “межа компромісу”, на який вона може піти, враховуючи висновки Венеціанської комісії щодо закону “Про освіту”.
Про це сказала міністр освіти і науки Лілія Гриневич в ефірі телеканалу “Прямий”.
“Ми повинні розуміти, наскільки далеко ми можемо щось змінювати. Існує провідна ідея – всі представники національних меншин повинні вільно володіти державною мовою. Якщо рекомендації Венеціанської комісії зіб’ють цю ідею, тоді наше питання – наскільки ми можемо враховувати такі рекомендації“, – сказала Гриневич.
Вона також вважає, що Україна повинна узгоджувати свій закон не з іншими державами, а з власними національними меншинами, консультуючись з ними щодо імплементації документа.
“Якщо рекомендації Венеціанської комісії будуть стосуватися, наприклад, кількості предметів, які можна навчати мовою меншин – прекрасно, ми можемо це розглядати. Що потрібно видовжити перехідний період до запровадження україномовного навчання – теж можемо розглядати. Тобто є допустима межа цього компромісу“, – підкреслила міністр.
Нагадаємо, 28 вересня Міністерство закордонних справ України спрямувало закон “Про освіту” на експертизу до Венеціанської комісії. А 12 жовтня ПАРЄ провела термінові дебати щодо мовної статті нового закону “Про освіту” та ухвалила в своїй резолюції майже всі поправки угорців та румунів.
У МОН зазначили, що ця резолюція має рекомендаційний характер, та повідомили, що висновок Венеціанської комісії з’явиться не раніше кінця 2017 року.
Також у Міносвіти розробили проект базового навчального плану, в якому прописали кількість годин для вивчення мов національних меншин у початкових класах.
Повний текст мовної статті є тут.
“Нова українська школа”
Фото: автор – Aaron Burden, Unsplash
Обговорення