3 392
0
З 7 до 30 листопада триватиме другий етап пілотування моніторингу початкової освіти, який дозволить апробувати тестові завдання та анкети для учнів, а також удосконалити технологічні процеси моніторингу.
Про це повідомила прес-служба МОН.
“Результати пілотування не оприлюднюватимуть і за ними не оцінюватимуть рівень навчальних досягнень школярів чи окремих шкіл. Апробація потрібна виключно для того, щоб підготувати якісні завдання. Так, за підсумками першого етапу, що проходив з 3 до 19 травня, створено анкету для вчителя та визначено можливість використання окремих тестів. А результатом двох етапів будуть укладені тестові зошити та відпрацьована технологія моніторингу“, – йдеться у повідомленні.
Завдання будуть спрямовані на те, аби зрозуміти, наскільки успішно в українських школах розвивають читацьку та математичну компетентності учнів.
Участь у моніторингу візьмуть 59 шкіл з 13 регіонів: Київ, Вінницька, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Івано-Франківська, Київська, Львівська, Миколаївська, Одеська, Рівненська, Харківська та Херсонська області.
У пілотуванні братимуть участь учні 5-х класів 2017/18 навчального року.
“Методологія цього дослідження побудована так, що дає можливість зробити лише загальну оцінку, визначити ключові проблеми та надати пропозиції для управлінських рішень. Ми не перевірятимемо когось конкретно, а діагностуватимемо систему загалом. Насамперед, це стосуватиметься тих кардинальних змін, які ми впровадимо вже 2018 року, коли діти підуть в перший клас Нової української школи. І нам дуже важливо відслідковувати отримані результати та за потреби їх коригувати“, – пояснив заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей.
На сайті Центру оцінювання якості освіти зазначено, що в тестових зошитах з читання будуть уривки прозових творів, інформаційні або пізнавальні тексти. Серед завдань до текстів: пошук інформації, її аналіз та інтерпретація, надання відповіді на запитання до тексту, здійснення очевидних висновків за змістом тексту.
Завдання з математики перевірятимуть знання і вміння учнів розв’язувати задачі з таких розділів: “Числа і вирази”, “Геометричні фігури”, “Величини і їх вимірювання”, “Представлення даних”.
Нагадаємо, що перший етап пілотування тривав з 3 до 19 травня. За підсумками підготовлено анкету для вчителя, а також визначено можливість використання окремих тестових завдань для основного етапу дослідження, що відбудеться 2018 року.
За результатами двох етапів пілотування буде відпрацьовано технологію проведення й укладено тестові зошити для моніторингового дослідження 2018 року.
Навесні 2018 року Центр оцінювання якості освіти проведе моніторингове дослідження читацької й математичної компетентностей четвертокласників. Детальніше про моніторинг початкової освіти можна прочитати за цим посиланням.
Титульне фото: автор – Goodluz, Depositphotos
Обговорення