788
0
Премія, яку щорічно дають найкращим вчителям України, Global Teacher Prize Ukraine оголосила список десятки фіналістів.
Про це повідомила Освіторія Медів.
Отже, до списку увійшли:
Населений пункт: село Чулаківка Херсонської області
Навчальний заклад: Чулаківський заклад повної загальної середньої освіти
Предмет: Астрономія, Інформатика
Під час роботи пан Іван використовує поєднання чотирьох “слабкостей дітей”: ґаджетів, віртуальної та доповненої реальності, гейміфікації та командної роботи. Така методика дала свої результати: учні перемогли в першому Всеукраїнському STEM-чемпіонаті з використанням Minecraft: Education Edition. Окрім того, здобули перемогу на численних конкурсах і турнірах з інформатики. Іван є керівником та тренером міжнародної академії Cisco в школі, сертифікованим вчителем-новатором Microsoft та учасником мережі вчителів Microsoft.
Мрія
Відкрити сільський центр STEM-навчання з можливість мобільного його використання (STEM-автобус), щоб охопити технологіями максимальну кількість талантів.
Населений пункт: Київ
Навчальний заклад: Новопечерська школа
Предмет: Фізкультура, Хореографія
Для пані Анни найкращим показником успішності її учнів є бажання відвідувати її тренування. Вона активно розвиває культуру мажорет-спорту в Україні: за кілька років її учні встигли стати чемпіонами Києва та України. У популярній соцмережі TikTok її руханки набирають безліч переглядів. Анна активно впроваджувала тему спорту у Всеукраїнській школі онлайн, її уроки були одними з найпопулярніших.
Мрія
Моя професійна мрія – щоби пролунав гімн України на чемпіонаті світу. В 2021 році ми представляємо країну на цьому чемпіонаті. Я назавжди запам’ятала відчуття, коли ми стали призерами чемпіонату Європи. Тож моя мрія – щоби наша країна була призером чемпіонату світу й діти отримали ці емоції ще раз!
Населений пункт: місто Заліщики Тернопільської області
Навчальний заклад: Заліщицька державна гімназія
Предмет: Всесвітня історія, Громадянська освіта, Історія України, Основи Здоров’я
Пан Василь здобув звання Заслуженого вчителя України й минулоріч переміг у конкурсі “Учитель року”. 59 – саме стільки його учнів є переможцями обласних етапів конкурсу-захисту науково-дослідницьких та реферативних робіт МАН України. Діти – активні учасники конкурсів КВК, дебатів Поппера, інтелектуальних ігор. Семеро гімназистів брали участь у зніманні програми “LG-Еврика”.
Мрія
Вичавити з педагога раба, який не хоче мати відповідальність і боїться робити вибір. Щоби вільний учитель став серед дітей та батьків прикладом для наслідування в питанні свободи відповідального вибору. А освітня система створила широкі умови для його реалізації.
Для цього необхідно предметно, конкретно, конструктивно співпрацювати з консервативними елементами освітньої системи в реалізації реформ: зменшення кількості предметів, створення практичних (компетентнісних, життєвих) навчальних програм, підвищення соціального статусу педагога, можливості створення індивідуальних освітніх програм тощо. І моя мрія полягає в тому, щоби це все формувалося й розвивалося не тоді, коли я буду пенсіонером, а щоб я ще працював і брав реальну участь у розвитку такої класної освітньої системи).
Населений пункт: Хмельницький
Навчальний заклад: Технологічний багатопрофільний ліцей з загальноосвітніми класами імені Артема Мазура
Предмет: Хімія
На уроках пані Наталії смартфони давно стали потрібнішими за щоденники. Вона не складає класичні поурочні плани, а планує уроки через план-проєкт. Улюблені інновації – Kahoot, LearningApps, Edpuzzle, дошки для спільної роботи, сервіси для побудови карт пам’яті тощо. За 20 років педагогічної діяльності вона відзначала призові місця своїх учнів на змаганнях ледь не пів тисячі разів. Також два учні Наталії склали ЗНО з хімії на 200 балів.
Мрія
Я мрію про створення Science-HUB у Хмельницькому. Місця, в якому будуть жити мрії.
Населений пункт: Суми
Навчальний заклад: Сумська загальноосвітня школа I–III ступенів № 5
Предмет: Англійська мова
Пані Вікторія регулярно користується соцмережами для організації навчального процесу. Вона проводить опитування в Telegram. Стимулює вчити англійську зі сторіз королеви Великої Британії та закордонних кумирів в Instagram. Також вчителька допомагає учням спілкуватися з однолітками з інших країн завдяки спільним проєктам на платформі Etwinning Plus.
Мрія
Я мрію створити центр психологічної допомоги для учнів та їхніх батьків. У ньому вони могли отримати професійну консультацію психолога та вчилися уникати конфліктів і розвивати свої позитивні якості.
Населений пункт: місто Кам’янське Дніпропетровської області
Навчальний заклад: Середня загальноосвітня школа №35 Кам’янської міської ради
Предмет: Учитель початкових класів
Своїм великим досягненням пан Андрій вважає те, що його 28 учнів читають понаднормово. Окрім використання інноваційних платформ для навчання, він придумав власні “Анімаційні хвилинки”, де танцює разом із дітьми. А ще Андрій у своїх інтегрованих уроках використовує LEGO. З його допомогою учні вчать частини мови, математику та навіть презентують свій настрій.
Мрія
Стати керівником сучасного закладу, в якому створю щасливу, безпечну, приємну, дружню атмосферу для всіх учасників освітнього процесу.
Населений пункт: Одеса
Навчальний заклад: Одеська загальноосвітня школа № 65
Предмет: Інформатика
За час викладання пана Олега учні отримали понад 250 медалей і дипломів на конкурсах та олімпіадах національного та міжнародного рівня в Україні, Білорусі, Румунії, Болгарії та Македонії. Олег ще з 1990-х років застосовує у своїй діяльності проєктний підхід. Додає: IT – галузь, що швидко змінюється. Тому він регулярно набуває нових навичок у сферах програмування, аналізу даних, вебдизайну, растрової, векторної та 3D-графіки, анімації, відеомонтажу.
Мрія
Допомогти скоріше виховати в Україні нове покоління, яке почне завжди писати з великої літери слово “Вчитель”.
Населений пункт: Житомир
Навчальний заклад: Житомирська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №17
Предмет: Інформатика
Пан Микола веде проєкт “Розумійка” для дітей з особливими освітніми потребами. Команда співпрацює з п’ятьма областями України й розробляє модуль для дітей із порушеннями слуху, які мають синдром Дауна. Разом з учнями він працює над новими напрямами: короткометражні фільми, анімація, комп’ютерна графіка. На основі отриманих знань діти вже встигли створити фільм про булінг та дискримінацію.
Мрія
Не підрізайте мої крила, а дайте можливість злетіти мені та моїм пташенятам високо в небо.
Населений пункт: місто Маріуполь Донецької області
Навчальний заклад: Маріупольський міський ліцей
Предмет: Англійська мова
Після особистого досвіду навчання в США Людмила почала відкривати світ і для своїх учнів. Запропонувала організувати кембридзький тест у своєму ліцеї, разом з учнями брала участь у міжнародному воркшопі з медіаграмотності та таборах GoCamp. ЇЇ учні – переможці програм обміну (FLEX), всеукраїнських конкурсів (Гринвіч, конкурс відеороликів від посольства США, МАН).
Мрія
Я мрію розвінчати міф про “деградацію” вчителя в школі. Я хочу, щоб освіта України змінилася на краще. Тільки разом ми можемо це зробити!
Населений пункт: місто Благовіщенське Кіровоградської області
Навчальний заклад: Благовіщенський навчально-виховний комплекс №2 “Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти “Дивоцвіт”
Предмет: Всесвітня історія, Громадянська освіта, Історія України, Етика, Міфологія
Перші результати, якими пишається вчитель, – це залучення учнів школи до всеукраїнських проєктів. У 2017 році Олександр потрапив до ТОП-20 вчителів за версією Global Teacher Prize Ukraine та згодом став головою громадської організації “НОВІ”, куди увійшли фіналісти премії. Організація провела п’ять масштабних освітніх фестивалів, залучивши понад 2000 освітян, 1500 учнів та 300 майбутніх учителів. Пан Олександр залучає дітей до спорту у власному клубі з військово-спортивних багатоборств “СКІФ”.
Мрія
Відкриття власного центру можливостей дитини – комплексного ресурсного простору фізичного, ментального, креативного та інтелектуального розвитку дитини з 3 до 17 років. У межах цього простору діятимуть спортивні зали, гуртки формату “Peer learning”, зони ментального збагачення та фінансової стабільності, креативний простір з ігровими методиками.
Нагадаємо, переможець премії отримає 250 тисяч гривень.
Минулоріч премію отримала вчителька англійської мови, української мови і літератури Наталія Кідалова.
Двоє українських педагогів, Наталя Гладких та Олександр Жук увійшли до числа 50 найкращих вчителів світу 2020 року.
Читайте також наші інтерв’ю з переможцем Global Teacher Prize Ukraine 2017 “Вчитель з власною планетою. Як Паул Пшенічка закохує дітей у фізику і готує до міжнародних перемог“ та переможцем 2018 року “Вчитель для рівних. Як Олександр Жук налагоджує контакт з учнями та чому любить власні прізвиська”
Ілюстрація: osvitoria.media
Обговорення