8 823
0
Пілотний перший клас може ділитись на дві групи для вивчення української мови, якщо в ньому є 28 і більше учнів.
Про це заявила Начальник відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту дошкільної та початкової освіти в Новій українській школі Наталія Пархоменко впродовж тренінгу START UP #ВЧИТЕЛІВАЖЛИВІ, на якому відбувалась підготовка вчителів пілотних шкіл.
За словами Пархоменко, експериментальні класи, як і всі інші, підпорядковуються Наказу МОН №128, який регламентує поділ класів на групи.
Відповідно до експериментального навчального плану, у пілотних класах буде 7 годин мовно-літературної галузі. Проте 2 години з них є частиною інтегрованого курсу “Я досліджую світ”, тому класи ділитимуться на групи 5 разів на тиждень.
Водночас, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН Алевтина Лотоцька зазначила, що МОН зараз готує зміни до цього наказу, аби можна було ділити класи на групи для вивчення математики.
Також Наталія Пархоменко спростувала інформацію, що одна з трьох годин фізичної культури повинна проводитись у формі 7-хвилинних рухливих перерв між уроками.
“Законом “Про фізичну культуру” визначено, що в початковій школі має бути три години фізичної культури. Лише з трьох годин фізкультури може бути виділено одну-дві години на хореографію або ритміку. Щодо 7-хвилинних перерв – були такі пропозиції, але це не закріплено нормативно”, – зазначила Пархоменко.
Окрім того, Алевтина Лотоцька спростувала інформацію, що в експериментальних класах обов’язково мають бути сім зон для учнів.
Регіональні координатори можуть рекомендувати зробити ці зони, проте в жодному наказі про це не йдеться. Тож учитель сам може визначити, скільки та які зони облаштовувати в класі, виходячи із потреб учнів та ресурсів.
Водночас Наталія Софій, директорка Всеукраїнського фонду “Крок за кроком”, який організовував інший тренінг для вчителів пілотних шкіл, повідомила “Новій Українській Школі”, що у пілотних класах зони не передбачені. Натомість у школах мають бути навчальні центри та осередки.
“Організація освітнього середовища в контексті Нової української школи передбачає можливості для дітей здійснювати вибір (навчальних видів діяльності, навчальних матеріалів), розвитку спільноти тощо. Саме тому середовище передбачає мобільність – не парти трьома рядами, а столи чи парти, які дають можливості працювати разом. Навчальні центри чи осередки – це радше місця, де зберігаються відповідні навчальні матеріали, якими можуть користуватися діти. Наприклад, Центр грамоти містить книги, папір і маркери для виготовлення книг, різну друковану продукцію і так далі”, – зазначила Наталія Софій.
Вона також заявила, що незабаром розпочнеться поширення Порадника, де в четвертому розділі про це буде написано детальніше.
Нагадаємо, у 2017/2018 навчальному році 100 шкіл по всій Україні пілотуватимуть новий Державний стандарт початкової загальної освіти, а в 2018/2019 навчальному році за цим Стандартом будуть вчитись усі перші класи.
Нова Українська Школа
Фото: автор – DmitryPoch, Depositphotos
Обговорення