Міжнародне дослідження якості освіти PISA показує, що відмінності між навчанням хлопців та дівчат не залежать від вроджених здібностей.
Дослідження доступне на сайті PISA Україна.
“PISA показує, що гендерні розриви в навчальній діяльності не зумовлені вродженими відмінностями в здібностях. Необхідні узгоджені зусилля батьків, учителів, політиків і лідерів думок, щоб і хлопці, і дівчата мали змогу реалізувати свій потенціал повністю та сприяти економічному зростанню та добробуту своїх суспільств“, – дійшли висновку науковці.
Дивіться також основні тези дослідження:
- Хоча PISA засвідчує суттєві гендерні відмінності в читацькій грамотності на користь 15-річних дівчат, розрив стає менший, коли перевіряються навички цифрового читання. Дійсно, дослідження щодо компетентностей дорослих свідчить про відсутність значних гендерних відмінностей у рівні цифрової грамотності серед молоді 16–29 років.
- Хлопці частіше, ніж дівчата, мають низькі результати, коли відвідують школи з великою часткою учнів із поганими соціально-економічними умовами.
- Хлопці витрачають на домашнє завдання на годину менше на тиждень, ніж дівчата, – і кожна година роботи над домашнім завданням на тиждень перетворюється на різницю в 4 пункти в балах у тестах PISA із читання, математики та природничо-наукових дисциплін.
- Поза школою хлопці проводять більше часу, граючи у відеоігри, ніж дівчата, і менше часу читають для задоволення, особливо таких складних текстів, як художня література. Уміння читати – це основа, на якій будується все інше навчання; якщо хлопці не вміють добре читати, їхня успішність в інших шкільних предметах також страждає.
- Дівчата – навіть дівчата з високими досягненнями – показують гірші, ніж хлопці, результати, коли їх просять міркувати як вчені, наприклад, коли їх просять сформулювати ситуації математично або інтерпретувати явища в науковому форматі.
- Батьки частіше очікують, що саме їхні сини, а не доньки, працюватимуть у галузях природничих науках, техніки, інженерії чи математики, навіть тоді, коли їхні 15-річні діти – хлопці та дівчата – мають однакові успіхи в математиці.
Ознайомитись із дослідженням повністю можна у документі нижче:
PISA_in-focus_49
Завантажити документ
Читайте також “Що думають вчителі й директори шкіл про освіту під час пандемії. Опитування PISA” та “15 порад для шкіл і влади, як підготуватися до другої хвилі пандемії. Дослідження PISA”
Фото: FB/Український центр оцінювання якості освіти
Обговорення