Кабмін вирішив передати управління професійно-технічних навчальних закладів, які підпорядковувались МОН, обласним держадміністраціям та Київській міській держадміністрації.
Про це повідомила прес-служба МОН.
“Зараз триває процес передачі закладів профосвіти з державної у комунальну власність. Однак цей процес тривалий й дорогий, потребує значних кошторисних видатків. При цьому фінансування закладів вже відбувається на місцях, і якщо ми не можемо оперативно передати майно, маємо дати їм бодай управління“, – зазначила міністр освіти та науки Лілія Гриневич.
Відповідно місцева влада матиме такі повноваження щодо ПТНЗ:
- розроблення та реалізація регіональних програм підготовки кваліфікованих робітників та молодших спеціалістів;
- організація діяльності регіональних рад професійної освіти;
- оперативне управління майном навчальних закладів;
- здійснення матеріально-технічного і фінансового забезпечення закладів, аналіз та контроль їхньої фінансово-господарської діяльності;
- проведення моніторингових досліджень потреб регіонального ринку праці, формування та розміщення регіонального замовлення на підготовку кваліфікованих робітників та молодших спеціалістів;
- контроль за виконанням показників регіонального та державного замовлення на підготовку кваліфікованих робітників та молодших спеціалістів;
- надання МОН пропозицій щодо переліку професій загальнодержавного значення, підготовка за якими здійснюється за рахунок коштів державного бюджету;
- складання середньострокового прогнозу потреби в кваліфікованих робітниках та молодших спеціалістах на регіональному ринку праці;
- здійснення контролю за організацією навчально-виробничого процесу в закладах, створення на їхній базі навчально-практичних центрів (за галузевим спрямуванням), сприяння впровадженню сучасних виробничих технологій;
- призначення на посаду директорів закладів за результатами конкурсів шляхом укладення строкового трудового договору (контракту), крім навчальних центрів при кримінально-виконавчих установах закритого типу, професійно-технічних училищ при виховних колоніях та професійних училищ соціальної реабілітації;
- заохочення, преміювання та притягнення до дисциплінарної відповідальності директорів закладів, крім навчальних центрів при кримінально-виконавчих установах закритого типу, професійно-технічних училищ при виховних колоніях та професійних училищ соціальної реабілітації.
Також міністр переконана, що важливо створити нормативну базу під новий освітній закон, а також уточнити всі документи, які регулюють діяльність регіональних рад. Це потрібно, за її словами, щоб “створити нові механізми координації дій зацікавлених сторін у сфері професійної освіти та в ухваленні рішень“.
“Це не є шапковий орган (регіональні ради - ред.), який має щось благословити, він має реальний вплив, зокрема на формування регіонального замовлення. Тому дуже важливо, щоб існувало нормативне забезпечення. Однак практично кожна норма закону “Про освіту” потребує деталізації у профільних законах та на рівні постанов уряду“, – додала Гриневич.
У міністерстві вважають, що діяльність регіональних рад має спрямовуватись на:
- визначення зміни мережі закладів професійної освіти, обсягів їх фінансування, напрямів та обсягів підготовки кадрів;
- прогнозування потреб ринку праці регіону на найближчу та середню перспективи щодо обсягів підготовки кваліфікованого виробничого персоналу за визначеним спектром професій та кваліфікаційними рівнями;
- розроблення пропозицій щодо формування регіонального замовлення на підготовку кадрів;
- розроблення пропозицій щодо надання фінансової підтримки професійно-технічним навчальним закладам, сприяння в пошуку, залученню інвесторів та реалізації міжнародних проектів, інших позабюджетних джерел на розвиток професійної (професійно-технічної) освіти, формування ринку праці;
- розроблення пропозицій щодо реформування і удосконалення системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників тощо.
Фото: автор – Jeff Sheldon, Unsplash
Обговорення