1 601
0
У наступному навчальному році Міносвіти планує залучили ще 6 педуніверситетів до програми “Методика навчання англійської мови”, за якою майбутніх учителів іноземної повністю навчають англійською.
Про це повідомила прес-служба МОН.
Як зазначається в повідомленні, за цією програмою вже навчають студентів у 10 університетах.
“Лише за рік пілотування програми ми змогли збільшити частку студентів, які дійсно зацікавилися вчительством – за нашим моніторингом, кількість охочих працювати педагогом серед наших студентів збільшилась з 37% до майже 47%”, – каже викладачка факультету іноземних мов ВДПУ ім. Михайла Коцюбинського Олена Змієвська.
На думку міністерки освіти Лілії Гриневич, цей проект має стати системоутворювальним для розвитку освіти як вчителів англійської, так і решти педагогів.
“Підхід “методика викладання не менш важлива за знання теорії” має стати наріжним каменем сучасної підготовки педагогів. Неможливо навчити майбутнього вчителя, якщо ВНЗ на навчання методикам виділяє лише 4% часу, а саме така ситуація в більшості українських університетів сьогодні”, – наголосила Гриневич.
Відповідно до розробленої програми, на практичну підготовку вчителів виділяється 510 годин навчального часу. На бакалавратурі, починаючи з 3-4 семестрів, майбутні вчителі відвідують так звану практику керованого спостереження, де вони в межах реального учбового процесу спостерігають за використанням методик вчителем раз на 2 тижні та мають можливість отримати консультацію від педагогів.
Протягом 5-7 семестрів студенти проходять практику як “помічники вчителя” – вони допомагають у розробці уроків, беруть участь у його веденні, консультують учнів один день на тиждень.
Так звана виробнича педагогічна практика відбуватиметься у 8-му семестрі й триватиме 6 тижнів – протягом цього часу студенти матимуть можливість попрацювати педагогами, при цьому отримуючи підтримку та консультації від викладачів, якщо цього потребуватимуть.
“Студенти педагогічних університетів сьогодні, здебільшого, концентруються на завчанні, наприклад, слів з давньоанглійської мови, а практичні заняття не перевищують 5% навіть на магістратурі. Не дивно, що, приходячи в школу, вони мусять фактично самі опановувати професію”, – зазначила одна із розробниць програми, професорка кафедри англійської філології Наталія Тучина.
Як зазначає прес-служба МОН, проект “Шкільний учитель нового покоління” розпочався в березні 2013 року. У вересні 2016 року стартував експеримент із впровадження нової програми з методики в 10 педагогічних вишах України. У ньому взяли участь 51 викладач ВНЗ, 470 студентів, 46 шкіл та 188 учителів-наставників.
У 2015, 2016 та 2017 роках Британська рада в Україні проводила спеціальні літні та зимові школи для викладачів ВНЗ, які брали участь у проекті, а також учителів-наставників – щоб вони також могли покращити професійну майстерність.
Планується, що до експерименту в новому навчальному році приєднаються ще 6 вишів.
Фото: автор – Chris Lawton, Unsplash
Обговорення