Напишіть нам

Всі теми

6 Липня 2020

МОН винесло на обговорення зміни до оцінювання класів НУШ

Міністерство освіти і науки винесло на громадське обговорення зміни до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів, які навчаються за новим стандартом.

Проєкт наказу опублікували на сайті МОН.

Як зазначають у міністерстві, пропонуються такі зміни:

  • у першому та другому класах застосовується вербальна характеристика особистих досягнень та результатів навчання  учнів;
  • у третьому та четвертому класах, першому семестрі п’ятого класу Нової української школи (далі – НУШ) підсумкове оцінювання здійснюється за рівневою шкалою.

Підсумкове оцінювання учнів 3-4 класів пропонують проводити за чотирма рівнями:

  1. початковий;
  2. середній;
  3. достатній;
  4. високий.

Також у проєкті є таблиці з критеріями до кожного рівня.

Рівні результатів навчання учнів пропонують визначати за:

  • рівнем сформованості умінь як складових ключових та предметних компетентностей;
    рівнем володіння розумовими операціями: вміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;
  • мірою самостійності у виконанні навчальних завдань;
  • рівнем сформованості вміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, висувати і формулювати гіпотези;
  • рівнем пізнавальної діяльності.

Також пропонується, щоб за рішенням педагогічної ради школи могли:

  • здійснювати оцінювання в першому семестрі п’ятого класу НУШ за 12-бальною системою (шкалою);
  • здійснювати оцінювання в другому семестрі п’ятого класу НУШ за рівневою шкалою;
  • здійснювати оцінювання результатів навчання учнів усіх класів за власною шкалою – за умови затвердження правил переведення до системи оцінювання, визначеної законодавством.

 

Документ містить також окремі положення щодо оцінювання результатів навчання учнів з особливими освітніми потребами:

“Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюється відповідно до індивідуальної програми розвитку (ІПР), що розробляється на основі висновку фахівців інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ), де зазначено труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я, що можуть впливати на ефективність застосування певних форм оцінювання.

Добір форм поточного та підсумкового оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюється індивідуально з обов’язковим урахуванням їх можливостей функціонування, життєдіяльності та здоров’я.

При оцінюванні рівня сформованості предметних компетентностей учнів з особливими освітніми потребами вилучаються ті складові (знання, вміння, види діяльності та інше), опанування якими є утрудненим або неможливим для учня з огляду на труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я”.

Ознайомитись із проєктом повністю можна у документі нижче:

Kryteriyiv otsinyuvannya uchniv u systemi zso

Завантажити документ

Зауваження та пропозиції можна надсилати до 24 липня в письмовому вигляді та електронною поштою:

  • Міністерство освіти і науки України, проспект Перемоги, 10, м. Київ, 01135;
  • assessment.nus@gmail.com.

Нагадаємо, скандально призначений очільник МОН Серій Шкарлет вважає, що шкільна реформа – “нормальна”, тому її потрібно продовжувати.

Фото: автор – AndrewLozovyi, Depositphotos

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber


29 Вересня 2020
10.52
29 Вересня 2020
Тест 10.00
25 Вересня 2020
Тестовая запись
23 Вересня 2020
Тест 14.52

Обговорення

Розділ створено за підтримки Програмної ініціативи “Демократична практика” Міжнародного фонду “Відродження”. Позиція Міжнародного фонду “Відродження” може не збігатися з думкою автора.