4 742
0
На сайті EdEra відкрито спецкурс “Колошкільне дитинознавство”, усі відео-матеріали вже доступні для перегляду.
“Відомо, що коли дитина здорова і їй безпечно, то в природному середовищі вона буде розвиватися. Її природа буде шукати реалізацію в потребі навчання, а нам важливо тільки створити для цього умови”, – каже сімейний і дитячий психолог та лекторка курсу Світлана Ройз.
В онлайн-курсі вона актуалізує тему “шкільної адаптації”. Лекторка вважає, що “вчитель – це той, хто створює простір навчання. Ми не стільки працюємо своєю компетенцією, скільки створюємо природне середовище для навчання дитини, як психолог та лікар створює “простір зцілення” для людини”.
Саме про те, як створювати такий простір, які інструменти можуть допомогти як учителям початкових класів, так і вихователям у дитячих садках, розповідає спецпроект “Колошкільне дитинознавство”. Це спільний продукт студії онлайн-освіти EdEra, ГО “Смарт Освіта” і Світлани Ройз.
Спецпроект складається з 7 освітніх блоків, які сфокусовані на різних актуальних темах: введення правил, знайомство с простором, налаштування на урок та інші. Кожен блок — це відеозаняття на 8-10 хвилин, де актуалізована проблема, розкрита тема, наведені оптимальні рішення різноманітних ситуацій з практики вчителів.
Ось, що пише Світлана Ройз про один із блоків:
“Перша чверть шкільного життя відводиться на адаптацію. І ця адаптація відбувається на всіх рівнях – тіло дитини звикає до нового режиму, вона звикає до нового навантаження, готується приймати й обробляти велику кількість нової інформації. Дитина на новому рівні вибудовує комунікації, вона трансформує чи збагачує своє ставлення до себе.
Все це стає стресом для дитини, особливо – 6-7-річної. У кожної дитини є власна здатність витримувати стрес. А ми знаємо: якщо дитині страшно, якщо вона перебуває під пресом стресу – вона не навчається. Вона не зможе проявити й розкрити свій потенціал.
Перший блок нашого курсу присвячений мінімізації й трансформації стресу. Він присвячений тому, як створити простір – для тіла, для емоцій, для безпечного спілкування, для підтримки самооцінки дитини, – щоб адаптація пройшла якомога легше. Ми співаємо, малюємо, торкаємося певних “душевних” матеріалів, повертаємо собі відчуття “я в хатинці”, використовуючи схему орігамі.
Я поділилася в цьому блоці піснями-ритуалами зустрічі й прощання, які ми співаємо в моїй сім’ї, і які пропоную своїм студентам і клієнтам. Цей блок для того, щоб ми змогли відчути безпечне МИ, і водночас відчували міць свого Я. Можливо, це одна з профілактик булінґу – відчуття спільності, безпеки, і що всім у класі, групі дитсадка, сім’ї – є Місце”.
“Колошкільне дитинознавство” – це онлайн-курс для вчителів молодшої школи, вихователів та батьків, який стартує 20 серпня. Ігри, практики адаптації до школи й садочку, трансформації тривоги й агресії, секрети повернення концентрації уваги, “направлення” активності на перерві та “вхід” в урок – у цьому спецпроекті є все. Особливу увагу приділили “практичним думкам” з турботою про самих вчителів, вихователів, батьків.
“Цей курс створювався з великою повагою та вдячністю до вчителів і всіх, хто супроводжує дітей під час дорослішання”, – підкреслює Світлана Ройз.
“Нова українська школа”
Фото: EdEra
Обговорення