3 009
0
ГО “Смарт освіта” провела два дослідження: про ставлення педагогів і батьків до інклюзивного навчання і про проблеми та потреби асистентів учителів.
Метою першого опитування було виявити ключові потреби та проблеми в реалізації інклюзивного навчання у вчителів та управлінців, батьків дітей з ООП та батьків дітей усього класу. Тож опитувальник розділили на три частини відповідно до цієї цільової аудиторії. Всього було опитано 52 особи з 16-ти областей України.
Із твердженням, що інклюзія – важлива частина НУШ, погодилась 31 людина, меншу оцінку поставили 4 особи, ще 3 вибрали варіант “в роздумах”. Також трохи більше половини опитаних (52%) незгодні з тим, що зараз у школи є пріорітетніші завдання, ніж інклюзія.
Також респонедентів попросили відреагувати на твердження “Наше суспільство не готове до реалізації інклюзивного навчання в школі”. 47% опитаних вагаються з категоричними відповідями, тому обрали за 5-бальною шкалою “3” бали.
Прочитати дослідження поністю можна нижче.
Інклюзивне навчання - важлива частина НУШЗавантажити файл можна за цим посиланням
Метою другого дослідження було визначити освітній рівень фахівців, які
вже працюють асистентами або тільки збираються обійняти цю посаду; окреслити коло перешкод, з якими вони стикаються і, відповідно, визначити перелік найактуальніших потреб для подолання цих перешкод.
У дослідженні взяли участь 158 осіб. Основну частину респондентів (по 30%) становлять люди, які здобули освіту вчителя початкових класів та практичного психолога. Також 21% респондентів – вчителі-предметники і 13% – представники корекційної освіти. Ще по 3% – студенти і вихователі дитячих садочків.
Досвід роботи (визначеного в роках) в інклюзивних класах переважної частини опитаних складає в середньому до 2-х років (77%).
Серед проблем респонденти відзначили:
Прочитати дослідження повністю можна нижче.
Про які проблеми говорять асистенти вчителівЗавантажити файл можна за цим посиланням.
Нагадаємо, ГО “Смарт освіта” винесла на громадське обговорення меморандум про співпрацю в школі, який заклади зможуть використовувати як типовий для створення своїх статутів.
“Нова українська школа”
Титульне фото: автор Lisitsa_, Depositphotos
Обговорення