1 782
0
Дослідження PISA за 2006 та 2009 роки показали, що учні, які мають несприятливі передумови для навчання, не приречені показувати низькі результати.
Про це йдеться у звіті PISA “Як деякі учні долають труднощі, пов’язані з неналежними передумовами їхнього навчання?”, передає Український центр оцінювання якості освіти.
“Коли учням з несприятливими передумовами для навчання надаються відповідні можливості, вони часто мають кращі результати, ніж передбачалося. Завдяки наданню їм рівних можливостей у навчанні та/або сприянню розвитку їхньої мотивації й упевненості в собі вони зрештою зможуть використати свій потенціал“, – зазначено у звіті.
У звіті пишуть, що учні зі сприятливими умовами проводять значно більше часу на заняттях, ніж учні з несприятливими умовами навчання.
“Для учнів з несприятливими передумовами для навчання час, проведений на уроках за розкладом у школі, є одним з найвагоміших чинників, завдяки якому учні можуть мати перевагу перед своїми однолітками й демонструвати кращі навчальні досягнення“, – наголошують у документі.
Наприклад, учні з достатньо сприятливими передумовами для навчання витрачають більше трьох годин на тиждень, вивчаючи природничо-наукові дисципліни за розкладом у школі. Учні ж з несприятливими умовами – лише дві з половиною години.
Також обов’язкове відвідування природничо-наукових дисциплін зібльшує шанси учнів з несприятливими умовами стати стійкими – тобто такими, які будуть показувати хороші результати у навчанні, не зваючи на умови.
“В Австралії шанси учнів з несприятливими передумовами для навчання, які обов’язково вивчають природничо-наукові дисципліни, стати стійкими збільшуються в чотири рази порівняно із шансами тих учнів, які також мають несприятливі передумови для навчання, але не зобов’язані відвідувати заняття із природничо-наукових дисциплін“, – зазначають дослідники.
Окрім того, дослідження встановили зв’язок між впевненістю в собі та результатами навчання: чим більше учні впевнені в собі, тим більше в них шансів стати стійкими.
“Усі ці результати допомагають зрозуміти, що навчальний заклад може відігравати значну роль у підвищенні стійкості учнів з несприятливими передумовами для навчання. Школа може почати з надання їм більших можливостей навчатися на заняттях за розкладом“, – зазначено у звіті.
Також школа може за допомогою спеціальних завдань, учбових практик і методів викладання стимулювати учнів до навчання та сприяти розвитку в них мотивації й упевненості в собі.
“Особливо корисними, наприклад, виявилося ефективне менторство. Зосередженість таких заходів на учнях із несприятливими передумовами для навчання має особливе значення, оскільки саме ці учні, швидше за все, не зможуть отримати підтримку ніде, окрім школи“, – вважають автори звіту.
Завантажити документ можна за цим посиланням.
Нагадаємо, Український центр оцінювання якості освіти оприлюднив посібник “PISA: природничо-наукова грамотність” та підготував посібник PISA з читацької грамотності.
Тестування рівня освіти PISA 2018 року включатиме розділ “глобальна компетентність”, який перевірятиме уміння учнів зрозуміти та оцінити різні погляди на світ.
Цього року тестування PISA відбудеться в українських школах.
Читайте також переклади тез досліджень PISA “Як булінг впливає на рівень навчання”, “Як оплачувана робота впливає на успішність дітей у школі” та “Як заняття спортом впливають на успішність дітей у школі”.
Фото: pexels.com
Обговорення