І. Імітація - зворотнє наслідування, що є основою комунікації та стартовим майданчиком для мовлення.
(Гузюк Лілія, практичний психолог, м. Київ).
Спостереження як провідний чинник у формуванні імітативного репертуару дитини. Звернення до інтересів дитини та мотиваційна складова. Емоційна підтримка під час формування навички імітації.
ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА: Як спланувати корекційну роботу. Труднощі та як їх уникнути. Розгляд видів імітації: з предметами та без предметів.
ІІ. Імітація рухів власного тіла та сходинки до неї. Зв’язок із сенсорною інтеграцією. Про порушення візуально-просторової орієнтації та межі власного тіла. Функція моторного планування. Розуміння частин свого тіла або чого дитина з РАС не задіює власні руки, а задіює руки батьків. Який зв’язок усвідомлення дитиною середньої лінії тіла з її подальшим прогресом та складнішими видами діяльності, наприклад, з письмом.
(Курінов Олександр, реабілітолог, фахівець із сенсорної інтеграції, м. Луцьк)
ІІІ. Вербальний етап. Від вокально-мовленнєвої імітації – до зв’язного мовлення.
Протокол оцінки вербально-поведінкових навичок дитини з РАС. Плач дитини як точка відліку для формування її мовлення. Чому та за яких обставин дитина з РАС буде хотіти вербальної імітації та як підвищувати її мотивацію. Мотивація через підкріплення. Про метод вербального аналізу та 9 типів вербальної поведінки. Чому для дитини з РАС формула “рецептивне мовлення + експресивне мовлення = якісне мовлення” не є абсолютно правильною. 10 рекомендованих рівнів корекційної роботи, за якими слід працювати з дитиною.
(Вознюк Людмила, логопед, м. Луцьк).
Зареєструватись можна за телефоном 099 494 80 49.
Обговорення