10 Серпня 2018
7 107
0
Міністерство освіти і науки України розробило концепцію розвитку громадянської освіти в Україні. А вже з нового навчального року учні 10-х класів вивчатимуть інтегрований курс “Громадянська освіта”. “Нова українська школа” продовжує серію публікацій про цей курс.
У цьому матеріалі ми дамо відповіді на запитання до підтеми “Школа – простір демократії” четвертої теми курсу “Демократичне суспільство та його цінності”.
Шукайте всі статті цієї серії під темою “громадянська освіта” (натиснувши “Всі теми” в лівому верхньому куті).
Громадське самоврядування – право учасників освітнього процесу брати участь в управлінні закладом освіти в межах, визначених законами та установчими документами закладу.
У закладі освіти може діяти:
Детальніше про трьох “китів” самоврядування у школах – за цим посиланням.
Так. Ось кілька вдалих прикладів громадського самоврядування в школах:
Детальніше про ці та інші ініціативи можна дізнатись за цим посиланням.
– Чи можуть різні органи громадського самоврядування об’єднуватися, щоб зробити щось спільно?
Так, і це може суттєво пришвидшити зміни і підвищити їхню якість.
Наприклад, покроково про те, як учителям і батькам зробити щось разом за допомогою методу фасилітації, можна дізнатись тут. До слова, фасилітація – це допомога групі бути продуктивною.
Учні можуть створювати учнівські комітети в межах школи – тобто учнівські органи громадського самоврядування. Таким чином, сучасні діти можуть вчитися відстоювати свою думку, ухвалювати самостійні помірковані рішення, працювати в команді, створювати проекти.
Водночас, учні можуть вчитись організовувати свій вільний час поза школою. До прикладу, 15-річна школярка з села Шевченкового Київської області створює креативний простір “GROMADA space” – місце, де мешканці села зможуть приємно і з користю провести час. І це вже приклад громадського самоврядування на рівні села.
GROMADA space – це комфортна, затишна освітлена і тепла кімната з пуфами. У ній будуть проводитися майстер-класи, воркшопи, поетичні вечори, лекції тощо.
Дівчина запустила проект на краудфандинговій платформі “GoFoundEd” – і зібрала більше 45 тисяч гривень.
Детальніше про історію дівчини читайте за цим посиланням.
Можна організувати і провести (або імітувати у класі) загальношкільні громадські слухання щодо:
Якщо у вас є додаткові запитання щодо курсу, пропонуємо писати нам (натиснувши “Напишіть нам” у правому верхньому куті).
Марія Марковська, спеціально для “Нової української школи”
Фото: автор – IgorVetushko, Depositphotos
Обговорення