Напишіть нам

Всі теми

6 Серпня 2018

Учні в білінгвальних класах Німеччини мають кращі результати з мов і міжкультурної компетентності – радниця міністра освіти

Учні в білінгвальних класах Німеччини мають не гірші, а почасти й кращі результати за своїх однолітків із суто німецькомовних класів – про це свідчить дослідження, проведене у 2014/2015 навчальному році.

Про це пише радниця міністра освіти і науки і спізасновниця ГО “Смарт освіта” Іванна Коберник у статті для “Нової української школи”.

Під час ознайомчої освітньої поїздки в Німеччину, в якій брала участь Іванна, розглядалися і білінгвальні школи.

Іванна Коберник відмітила ефективність білінгвального підходу в навчанні. Зокрема, вона розповіла про наукове дослідження результатів навчання учнів Берліна, проведене у 2014/2015 навчальному році.

“Дослідження показало, що учні білінгвальних класів: не мають дефіциту в навичці читання німецькою і мають однакові досягнення в математичній компетентності з дітьми зі звичайних класів і дещо нижчі, але все ж порівнювані результати в природничих науках. Також вони мають відчутно вищі досягнення в англійській мові; відчутно вищі досягнення в міжкультурній компетентності й навичках.

Компетентності в партнерських мовах нижче рівня, який показали діти з цих країн у дослідженні PISA (наприклад, якщо беремо німецько-польську білінгвальну школу, то рівень польської в дітей з Берліна дещо нижчий, ніж показали в дослідженні PISA польські діти зі шкіл Польщі), але все ж на задовільному рівні і вище, ніж рівень іноземної мови в звичайних берлінських класах”, – зазначила Іванна Коберник.

Суть білінгвального навчання в Німеччині полягає у вивченні предметів двома мовами – німецькою та ще якоюсь. У Берліні поява таких шкіл стала відповіддю на мігрантські виклики.

Зазвичай у цих школах німецькою викладають предмети математичного і природничого спрямування, а партнерською мовою – гуманітарні й так звані загальні предмети (наприклад, безпека життєдіяльності). Співвідношення між предметами різними мовами має бути 50 на 50.

“У 10 класі діти складають фінальні екзамени про закінчення базової школи, а в 12 чи 13 класі (залежно від типу школи) – про закінчення повної середньої освіти, що дає право на вступ до вишів. Згідно з Європейською мовною рамкою (CEFR), у 10 класі діти отримують сертифікат про знання мови рівня В2, в 12(13) класі – рівня С2”, – додала Коберник.

Повністю статтю “Білінгвальні школи. Німецький досвід двомовного навчання” можна прочитати за цим посиланням.

Фото: автор – monkeybusiness, Depositphotos


29 Вересня 2020
10.52
29 Вересня 2020
Тест 10.00
25 Вересня 2020
Тестовая запись
23 Вересня 2020
Тест 14.52

Обговорення